Sunday, May 31, 2009

Spectacle makes me look different

Saya cuma pakai cermin mata hanya di rumah, tapi pada khamis lepas kepala saya jadi pening gara-gara pakai lens baru. Nasib baik saya bawa spec ke opis sebagai langkah berjaga-jaga ditakuti lens yang baru dibeli tak sesuai dengan mata. Lagipun orang kedai tu dah pesan, kalau rasa tak selesa or mata jadi merah, cepat-cepat datang semula ke kedai. Apa yg berlaku (pening) adalah perkara biasa sebab lens yang baru itu ada silau, berbanding sebelum ini lens yang saya pakai tidak ada silau. Jadi mula-mula pakai tu ada sikit pening-pening lalat.

Masa pakai spec kat opis saya jadi kekok sebab tak biasa. Dan orang-orang di sekeliling mula bertanya:

"Eh..kau memang pakai spek ke?".

Saya hanya anggukkan kepala. Diaorang ingat saya saja suka-suka nak pakai spek ke..haha. Bila saya tengok muka saya kat cermin, kelakar pun ada. Tapi disebabkan kepala dah sakit, saya terpaksa bercermin mata.

Tak la buruk sangat muka saya masa pakai spek kan?


Ada budak depan saya cakap:

"Oh...tak sangka kau selama ni pakai spek ek...".

Dan ada jugak 2-3 orang budak-budak nakal usik saya...

"Kau nampak tak berapa ni?" dia usik sambil menunjuk 2 jarinya.

Wehhh...aku belum buta la....

Rasa nak sekeh je kepala budak-budak ni....ni yang malas nak pakai spek...

No comments: