Saturday, January 28, 2012

mimpi

Pagi tadi pukul 2.58 pagi saya tersedar dari tidur. Saya mimpi. Mimpi buruk tapi bukan mimpi hantu. Mimpi yang merisaukan. Masa tersedar tu saya macam tersedu-sedu menangis, tapi takde air mata. Terus bingkas bangun, duduk termenung sekejap.

Kenapa saya mimpi macam tu?

Selama saya hidup belum pernah lagi saya bermimpi sampai menangis betul-betul.

Saya harap mimpi itu cuma mainan tidur.

Kalau lah ada petanda buruk, minta Allah jauhkan. Kalau benda itu sihir, minta Allah lindungi saya dari manusia yang berniat jahat.

Lepas terjaga dari mimpi terus tak boleh tidur. Baca Alfatihah, baca ayat Kursi....baru boleh lelap.

Kesan dari mimpi itu..........banyak pengajaran.

2 comments:

Raimanda said...

harap ia hanya mainan tidur. Mertua saya pernah pesan, masa tu saya mimpi buruk jugak. Bila bangun dr mimpi baca 'Salaamunkaulammirrabbirrahiim' 21 kali.

www.mrslya.com

Julie Shahril said...

Mrs Lya: thanks ya..boleh dimanfaatkn utk diri sy di kemudian hari, agak merisaukn mimpi tu sbb mcm real.tq so much :)