Thursday, June 7, 2012

3 sahabat

Saya berkawan rapat dengan minyak cap kapak, sejak kecik sampai sekarang. Dari botol kecik sampai botol besar. Kemana saya pergi saya akan bawak dia, maklum lah bestfriend.

Begitu juga dengan paracetamol. Dia rapat dengan saya sejak dulu, dari zaman bujang remaja hingga dah nak jadi mak orang ni. Saya tahu menelan paracetamol banyak-banyak tak bagus. Tapi dia lah penawar sakit dan rintihan saya di kala tergolek tak boleh bangun. Doktor kata makan setiap 8 jam sekali sahaja. Dia ni pun saya akan usung kemana saya pergi. Ke puncak Kinabalu pun saya bawak. Senang-senang je dia sampai ke puncak tanpa perlu bersusah payah.

Baru-baru ni saya berkenalan dengan Tiger Balm. Dah lama nampak tapi tak digunakan. Husband saya yang mula-mula suruh saya berkenalan. Bila dah kenal tu, rasa syok pulak. Tiap kali rasa pening tu datang di ofis, tiger balm la penawar. Bila sapu rasa panas-panas tapi sedap.

Walaupun dah ada tiger balm, paracetamol dan minyak cap kapak tidak dilupakan. Mereka tetap bestfriend saya dari dulu, kini dan selamanya.

elok je mereka berkawan...



4 comments:

CiKPuaNLawA said...

Do Re Mi awk ke tu....

j.u.l.i.e said...

puanlawa: a'ah tu la doremi kita yg setia..

pejol said...

hehe...panadol tu teman baik sy gak..hahaha

j.u.l.i.e said...

pejol: hahaha...sama la yer...tp awk x bleh bertemankan panadol aje...kepala awk x serasi dgn panadol tu..