Monday, December 10, 2012

1st day masuk ofis


Hari ni hari pertama masuk kerja setelah lebih 2 bulan bercuti. Hari kamis dan jumaat lepas test hantar Zhareef pada pengasuh. Meleleh air mata nak tinggalkan dia. Hari pertama dia agak meragam sebab tak kena cara tidur. Hari kedua baru ok sebab pengasuh tu dah tahu cara Zhareef tidur macam mana.

Dan hari ni, hantar Zhareef pada pengasuh dengan hati yang berat. Hari-hari bercakap dengan dia...suruh dia janji jangan buat perangai kat rumah pengasuh. Kalau nak manja-manja, tunggu balik rumah, manja-manja dengan mama dan papa je. Bila cakap macam tu kat dia....dia sengih....dia paham kan?

Dalam kereta pagi tadi, sebelum turun...sekali lagi cakap dengan dia...jangan buat perangai, mama nak pergi kerja, petang nanti mama amek, boleh manja-manja semula.

Uwargghhhh....sungguh syahdu nak tinggalkan dia. Bergenang air mata. Nak meleleh.






6 comments:

mrs.ecam said...

bambamnyer die...heeeeee
dh de ank ni mmg camginila...siap lps hantar kt pngasuh jgn la paling muke tngk die lg...kompom x leh nk g kje...hati kene kental...hekhek...slmt bekerja yek mama zhareef....heeeeee

j.u.l.i.e said...

rozie: mmg lepas hntar dia..cium pipi dia, terus aku kuar...x toleh dah...kalo toleh aku nanges nti..

cinta said...

paham.. paham.. hee..

j.u.l.i.e said...

cinta: awak ibu....mesti phm kan... :)

gerbera said...

peha ketak-ketak.nyum!nyum!

j.u.l.i.e said...

boboi: yummy kan..