Monday, March 31, 2014

belon panas

 petang semalam pergi jugak lah tengok belon, keluar rumah pukul 6 petang
port kat sini best juga

ada orang melepak kat atas tu pacak tripod tunggu belon

 aku lepak kat bawah aje
muncul la belon malu-malu nak terbang gitu
hari dah petang, belon macam takmo naik..
yang ada pun tak banyak

 muncul la belon ini sekejap

 dan ini..

 jeng jeng jeng...muncul motorbike sedia untuk merempit di udara
tapi sampai ke sudah kat situ aje...tak terbang pun
sebab hari dah makin gelap..
nun sayup-sayup dari corong speaker masjid besi...dah nak azan maghrib dah

 punya la besar si motorbike ni, terhuyung hayang aku tengok dia
masa dia muncul, semua bersorak
tapi setakat tu je lah...tak terbang merempit pun

 "mana belon ni...keluar lah terbang, penat adik tunggu"

"jom lah balik, takpe tahun depan ada lagi"


Kalau masa bujang dulu memang aku rajin meredah panas nak tengok belon, sejak ada anak...hihi..keluar pukul 6 petang aje. Ngeh ngeh ngeh. Kalau nak tengok belon meriah, keluar lah pagi-pagi.


Tunggu Putrajaya Floria 14-22 June pulak, tema tahun ini ialah ‘Mesmerizing Colours’.



10 comments:

t.a.t.a said...

Balloon motorbike tu memang awesome.

julie shahril said...

tata: motorbike tu tarikan tahun ni, ada lg yg lain, sapa2 yg keluar pagi dpt la tgk mcm2 jenis belon, oleh kerana aku malas keluar pagi...tgk apa yg ada je

Dr Singa said...

ni belah mana ni?
Jalan P8H?

julie shahril said...

kakizat: jalan P8G, dekat Ayer@8, tmpt yg ada premis2 kedai tuh

Syed said...

Thanks JS for the visit and comment on my blog :)

aizamia3 said...

memang ohsem lah..
kalau dekat nak gak layan tengok belon2 tu.. ;)

julie shahril said...

en.syed: sama2..hehe

aizamia: tahun depan gi lah, dtg awal pagi best

Daddy Ziyyad said...

cool gila wehhhh belon superbike!!! besar gila!

wan norulkhamisa said...

ok boleh jgk komen...besar gile motor tu, terkezut beruk gak td..tetibe rs mcm raksasa muncul nk lwn ngn ultraman..belon ni setiap thn ke ade kak..

wan norulkhamisa said...

test