Wednesday, April 8, 2009

Dinner

We (K.Su and I) are one of the persons who arrive pretty early at Hotel Istana during 25th annual dinner on saturday night last week. We arrived around 6.30pm. After registration and got the door gift, we walked into ballroom and chose the table number 21.

Suasana dalam ballroom masih sunyi kerana cuma ada beberapa orang termasuk saya,K.Su dan husbandnya yang sampai awal. Bunyi alunan muzik retro berkumandang. Malangnya saya dan K.Su tidak ada kamera, jadi kami hanya berpandangan sesama sendiri lah, menambahkan kebosanan sementara menunggu detik tibanya waktu untuk makan dan acara seterusnya. Kamera saya sudah 'jahanam' dan itu yang membuatkan saya sedih kerana tidak dapat merakamkan gambar yang menarik. Oleh itu kami terpaksalah menumpang kamera sesiapa yang ada disitu.Ngeh..ngeh..

At 7.20pm, we went to the nearest surau for solat maghrib. VIPs pun datang lambat, jadi kami punya waktu untuk bersolat dan bermekap semula. Around 8.30pm, the VIPs has arrived and we started the 1st event with bacaan doa oleh Tuan Haji Fadzil, one of the MMC staf, following with the other prgramme like 25th anniversary of MMC Oil & Gas Engineering celebration, jemput Datuk Zaidi ( the MMC Oil & Gas chairman) naik ke pentas untuk meniup lilin dan potong kek. Kebetulan juga hari itu adalah hari lahir datuk, jadi Datuk Zaidi meniup dan memotong lilin dua kali. This year Datuk is getting older to 66 years old. Tua sudahhh...

Artis jemputan ialah penyanyi Jay Jay dan Zizan Raja Lawak. Zizan selaku MC pada malam itu mampu membuatkan audiences tak kering gusi ketawa. Baru malam itu saya mengenali siapa itu Zizan Raja Lawak. Maaflah, kerana saya tak pernah menonton rancangan Raja Lawak itu. Walaupun Zizan ada melakukan beberapa kesilapan kecil (Itulah akibat kerana datang lambat), namun persembahan dan karektornya mampu menghiburkan hadirin yang hadir. Menurut kawan saya selaku salah seorang comittee, aturcara banyak yang berubah kerana Zizan tidak dapat briefing dari PA nya. Namun, tahniah diucapkan kerana majlis tersebut berjalan dengan lancar. I enjoy on that night, except for the food. I like chinese food kecuali desertnya yang rasa entah apa-apa.






All pics was taken by my friend's camera, except the last one by handphone K.Su. Jadi gambar itu tidak terang kerana kami tiada kamera yang canggih.Haha. Kawan saya kata muka saya macam orang tak bermekap langsung. Apabila di amati betul-betul, saya rasa memang saya tak mekap pun. Cuma sapu bedak nipis dan lipstik saja. Saya kurang pandailah nak menepek muka dengan foundation, atau tampal bulu mata palsu,atau sapu blusher or eye shadow dengan warna yang garang. I think I need to register for make-up class :p

No comments: