Sunday, June 21, 2009

Twilight

Happy father's day to my beloved father and all fathers all around the world. I know, today is grievious day for anyone who's lost their father. I understand it. What I want to say is give the 'alfatihah' for your father if he is already passed away. I got 1 sms from my mother, she wrote:

"Yie, hari ni hari bapa, tak sms kat abah ke?"

Bukan tak sms, tapi lupa, agaknya dah kekenyangan sangat. But I never, never and never forget to wish him 'Selamat Hari Bapa'. Love you.

Petang tadi lepas balik dari Kg. Baru makan ikan bakar (ikan bakar lagi..) saya melepakkan diri di rumah, menonton sambil makan jambu batu dan air kelapa. Indah. Makan adalah aktiviti kegemaranku. Bosan dengan cerita astro yang asyik ulang-ulang, saya dan kawan-kawan pun mencapai DVD filem 'Twilight' dan menonton sambil terbaring macam ikan dugong terdampar di tepian pantai.

Saya ingat Twilight ni seram la sangat. But it's not bad. Biasa la cerita pontianak mat saleh semuanya typical. Kisah pontianak isap darah, boleh hidup beratus tahun, terbang sana terbang sini. Tapi yang saya fokuskan adalah pada heronya, Robert Pattinson. He is a nice guy. Dengan kata lain, hensem. Dalam cerita ni Robert Pattinson jadi pontianak. Saya jatuh cinta pada dia, si pontianak yang hensem. Pontianak yang baik hati. Baru ni saya tengok cerita mat saleh buat pontianak yang mempunyai perasaan perikemanusiaan, cinta dan kasih sayang. Terer jugak pontianak bercinta, dengan manusia biasa plak tu. Kalau saya jadi heroin filem itu pun saya akan fall in love with him.

Robert Pattinson as a vampire, actually a handsome vampire in Twilight

"I don't want to be a monster"
Robert Pattinson as Edward Cullen in Twilight


"I don't want to be a monster" . This is one of his dialog in Twilight. And I really want to say this:

"I don't care who you are, a monster, a vampire or a gost, my heart say that I admire you" .

Dialog ni saya create kalau lah saya yang buat cerita ni, dan kalaulah saya heroinnya. Well, beauty is in the eyes of the beholder. Mungkin pada mata orang lain dia tak hensem, I don't care. Yang penting mata saya kata dia hensem. Saya suka renungan matanya, it's looks like a mysterious. Penuh dengan sesuatu yang bermain di fikiran. Dan bentuk mukanya yang ala2 petak, macam kartun sahak (blues untuk aku) dalam majalah ujang, dan macam hero cerita Smallville, Tom Welling (Clark Kent). Ohh..tapi saya bukan suka bagai nak mati, ala2 die hard fan. Just like to see his face. Thats all.

Ok, I think I need to stop writing right now, and be prepare for my clothes tomorrow. Kerja beb. Tomorrow is Monday, a boring day.


No comments: