Tuesday, June 1, 2010

Mount Kinabalu - Day 3 (Poring Hot Spring and Mesilau)

Biar saya ceritakan kisah ini mengikut turutan agar kamu faham. Jom kita mulakan.

On the 3rd day, 9 of us moved to Mesilau via Ranau. The journey took about 2 hours. En.Ismail pesan, kalau nak muntah bagitahu ye, sebab jalannya berliku2. Katanya lagi, lagi bagus bawak beg plastik, senang nak muntah. Hee..

Otw there, singgah di Jambatan Tamparuli. Entah, saya tak tahu apa keistimewaan jambatan ini.



jangan salah sebut..

jambatan Tamparuli...

Kami singgah di Pekan Ranau, tempat membeli barang2 souvenir.
Belakang tu....gunung kinabalu..


ini bunga kantan

pink hibiscus

barang2 keperluan harian di jual di sini..
90% penduduknya beragama kristian


souvenir..
harga boleh bertolak ansur..

sgt suka org2 yg jual di sini..
tak berkira..


tengahari, makan di The Cottage Hotel

nice view huh..

singgah di Hot Spring..

antara gambar yg sempat saya snap sebelum kantoi..
jahatkan aku...aku mmg kaki gaduh..

sila bayar rm5 utk 1 kamera..
ingat tu..


We arrived at Mesilau Nature Resort lewat petang..
tempat kami menginap sebelum mendaki esok..
cuaca sgt nyaman..


terima kasih kpd yg tolong snap gambar ni..

We had diner together..
food was good..
but expensive..
hahaha..


Di sini, kami tinggal di dalam 1 rumah, dan 1 rumah itu ada 3 bilik. Sgt selesa. Sgt sejuk. Sgt teruja menanti hari esok. Ok, take a good rest. We have a great challenge tomorrow.

Sweet dream.



4 comments:

blurr33 said...

pegi tempat orang pun ko gangster ek.. memang stailo.. lenkali ko snap ar gambo pak guard tu..
boleh tayang kat sini.. kehkehkeh..

j.u.l.i.e said...

kam: ko gak yg mggelarkan aku gangster masai kan...,nk muntah la tgk muka guard tu,x lalu nk snap gmba dia,msuk virus kang kamera aku...huhuhu

Kehelan said...

cantik jugak gmbo yg kay snapped tu yek! ekekekek


nak cerita lagi!

j.u.l.i.e said...

kay: cantik kay...

more story udah di update.