Tuesday, June 1, 2010

Mount Kinabalu - Day 6 (Last Day)

Hari ke-enam adalah hari terakhir. Kami dah meninggalkan gunung kinabalu dgn seribu kenangan yg terpahat dalam ingatan hingga ke akhir hayat. Pagi 23 May 2010 (Ahad), kami jalan-jalan cuci mata di Gaya Market. Di sini sama saja mcm pasar tani kat tempat kita. Tapi di sini byk jual barang-barang souvenir dan mutiara. Mutiara?

Gaya Market..
Korang paham ke tulisan tu?


pasu dan barang tembikar

kerongsang..

siput pun ada..

baju2..

At Philipino Market..
Ini mutiara air masin..
price: RM400
mau beli?


sebijik pearl mencecah RM50 okey..
mau beli?


suasana dalam Philipino Market

mcm2 barang perhiasan ada..

mutiara lagi...
harga mutiara di Philipino Market mahal..
kalau di Gaya Market still boleh tawar menawar..
jurujual kat Philipino Market ni kerek2..
saya tak suka!


Lepas tu kami memborong ikan masin..
dan kuih cincin..
belacan pun ada..


kedai nombor 16 menjadi destinasi persinggahan kami utk membeli ikan masin..
dpt diskaun..


kedai sebelah...pun jual benda yg sama..

We proud to show you...
our certificates!
Last snap sebelum terbang ke KL..


If we climb from Mesilau trail, we'll got 2 certificates. Kerana trail Mesilau lebih 2km daripada Timpohon.

Kenangan ini sgt hebat.

Kepada 8 orang kawan saya: fad,adik,yat,kay,athirah,nurul,huz and Intan...

Memori ini akan terpatri dlm ingatan. Happy dgn kamu. Betul tak tipu....sgt hepi.

Jumpa lagi!




3 comments:

Kehelan said...

kalau rasa gembira tepuk tangan!

:)

moga lain kali kita dpt berkumpul lg! :)

whooz said...

clap!clap!clap!

:)

j.u.l.i.e said...

kay & huz: tepuk...tepuk...tepuk...tahniah kpd diri sndiri...