Monday, July 12, 2010

rumusan

Ahad, saya, meeza, fad, adik, nurul dan intan ke Midvalley untuk menonton Twilight Eclipse. Actually memang follow siri movie ni. Episod pertama best, kedua boring dan yg ketiga romantik sket sebab Edward dan Jacob saling berebutkan Bella.

Edward:
Pontianak hensem abad ini, cool dan bersifat tidak memaksa. Edward juga memiliki sifat cemburu, biasa la kan, bila girlfren kena tackle, sapa tak jealous. Boleh membaca fikiran orang lain. Terlalu sayangkan Bella dan begitu konfiden Bella akan memilih dia walaupun dia tahu dalam masa yg sama Bella cintakan Jacob. Edward seorang lelaki 'old school' , tidak akan menyentuh Bella kecuali selepas berkahwin. Cool huh...

Suka part ni..
masa Edward melamar Bella supaya berkahwin dgnnya..


Jacob, Bella's bestfriend

Jacob:
Lelaki serigala yg pada mulanya bestfriend Bella, tapi sebenarnya dia sangat cintakan Bella dan berusaha menawan hati Bella tanpa kenal erti putus asa. Tapi kadang kala rimas dgn sikapnya yg suka memaksa Bella. Jacob begitu konfiden bahawa dia adalah lelaki paling tepat sebagai pasangan Bella dan dia pasti boleh membahagiakan Bella. Saya suka sikap konfidennya, tapi rimas dgn sikapnya yg mcm suka memaksa.

Kesimpulan sequence movie yg ketiga ni best untuk di tonton. Tak boring mcm episod kedua.


7 comments:

kfaisal said...

tak best.. aku anti betul citer yang ada tiga bersegi-segi nih..
takleh ke buat cerita straight forward, i love you, you love me, i hate you, you hate me, pastu you n me in love again. The END..
takpayah susah-susah.. kehkehkehkeh

Julie Shahril said...

kam: idup ko mgkin straight forward, kenal awin,usha2,brcinta,brtunang,..kawen. Lurus je kan,xde liku2nya. Tapi x semua org idup dia straight forward,haha..tunang kena rampas la,kawen cerai 5x..laki kena kebas..mcm2 la,tu bkn stakat berliku,tp dh berbelit dah...,so citer ni dia nak kasi panas sket suasana,kalo straight forward sgt pon bosan jugak, tak mencabar....cewahhhhhhh....

kfaisal said...

chewah.. mandai je ko hidup aku straight forward.. mestilah ada liku-likunye.. kalah jalan nak pegi bukit putus tu..
sebab real life ni dah berliku, tu yg aku prefer kalu nak tgk muvi, biar straight2 nih..
sesak nafas aku tgk citer berliku.. kehkehkehkehkeh...

Julie Shahril said...

kam: ooo..yeke...aku tgk ko bahagia je ingtkn xde liku2 idop...hehehe, aku rasa la kan semua movie cintan cintun ni aku liku2,drama melayu pon sama, hindustan lagi la...kena joget2 dlm taman,pastu gaduh tumbuk dinding smpai pecah...berliku tu..ok la kalo susah sgt ko tgk national geography je...ok pe..ko x sakit hatikan....dpt ilmu ada la....wakakakakakakakaakakakak

joyahsport said...

uit...smbang duorang jek ek?org br abes tgk new moon ritu..dunlod jek..hee...ramai dak laki kate eclips xbesh...toi ke?br plan nk g tgk nih...lmbt lak..hee...

Anonymous said...

best ke cerita ni? tgk awek tak cun terus mls nak tgk cerita ni..

Julie Shahril said...

joyah: citer ni kalo org x minat memang dia akan kata x best...

kerul: awek dia x cun ke? cun je aku tgk...