Thursday, October 14, 2010

red guava

from google

Aku teringin nak makan red guava. Aku menyesal sebab masa kecik-kecik dulu kat kampung ada pokok jambu batu merah ni, tapi masa tu aku langsung takde perasaan nak makan buah tu. Yang makan ialah monyet. Bila dah besar ni teringin pulak. Budus.

10 comments:

bain said...

isi keras cam jambu batu biase ker?? ker lembut cam tembikai susu?? Teman tau yg dlm botol ajer..

j.u.l.i.e said...

bain: isi dia lembut dari jambu batu biasa tu,skg ni susah nak carik.kempunan la aku..huhu

gerbera said...
This comment has been removed by the author.
gerbera said...

Oh..best jambu ni. Lagi2 kalo makan kat atas pokok. Walaupun tak masak lagi tetap best sebab thrill makan buah atas pokok tu.

Mak aku tak bagi makan yg masak sangat sebab kami selalunya makan dengan biji2 sekali so lepas tu susah nak buang air besar.

Sekarang pokok tu sudah ditebang

Ju@Lucky^Mummy said...

isk2... sama la kak julie.. kita ada kt kampung pon x de heran pon. jadik pokok hiasan jek..

j.u.l.i.e said...

meeza: a'ah teringat plk aku masa kcik2 dlu nmpk buah jambu ni bergayut2 atas pokok,tp jgn hrap mak aku bg panjat,aku just kutip yg mana gugur,bila gigit punya la lembut,tp aku x mkn bijik dia la. Monyet yg byk mkn buah ni..haha,kenyang si monyet.

Ju: tu la,skg baru teringin,pokok kt kg tu dah lama arwah dah ju..huhu

Reds said...

sy pun suka makan buah ni dulu kat rumah tok...tp pokoknya dh lama mati slps tok meninggal...

mmg susah nk cari buah ni skrg...

blurr33 said...

saya tak makan jambu2 nih.. saya makan strawberi jerr...
kwakakakakaka

HaWe said...

akak ni buat org terliur jer..

j.u.l.i.e said...

haris: jambu ni lembut kan,manis tapi mcm dah nak pupus je skg ni..huhu

blurr33 a.k.a kam...bing : sgt keji statement mu ituuu...kam...bing mkn strawberi ke..?

Hawe: ha..yeke,sori..lupa hawe tgh peknen, kat belah utara ada jual kot...cari la..kt sini payah sket.