Thursday, November 18, 2010

eidul adha

Raya haji semalam, hari ini saya di ofis. Sambut raya tapi macam tak rasa apa-apa. Biasa lah, raya haji, bukan raya puasa. Sama macam tak raya. Saya texted adik di kampung, bertanya mak masak apa? adik kata mak masak mee soto. Saya texted pagi, dia balas malam. Cis.

Hari ini saya nak declare salah satu kelemahan saya yang paling ketara dari dulu hingga kini. Saya sangat tidak pandai nak berkomunikasi dengan orang tua. Orang tua itu adalah dari lingkungan umur 50 tahun ke atas. Kalau 50 tahun ke bawah mungkin boleh la sikit-sikit, itu pun kena pikir ayat apa aku nak bercakap dengan dia.

Kalau ditakdirkan saya duduk sebelah orang tua, saya lebih banyak diam sebab tak tahu nak cakap apa. Di pendekkan cerita saya memang tak pandai nak melayan orang tua bercakap. Saya jadi bisu dan terus bisu. Jadi tak heran lah kalau orang kata saya sombong atau saya ni ada angin kus-kus. Hehe. Kalau kawan-kawan mak datang rumah pun, saya sekadar sedekahkan senyum je, takdenya nak bertegur sapa kecuali kalau dia tegur dan tanya saya apa-apa soalan.

Adakah aku kategori manusia pelik?


6 comments:

bain said...

tak mo cam tu.. deme dah nak kawen dah.. deme kn ringan mulut bila jumpa mak & pak mertua deme nanti.. bahya kalu deme berat mulut.. tgn deme pun kena ringan gak.. baru leh tawan hati org tua pakwe deme..

j.u.l.i.e said...

bain: hahaha...aku hnya mampu ketawa aje nih..

blurr33 said...

standard arr tu.. ada orang jenis ramah.. ada org jenis diam.. murah senyum pun jadilah..

j.u.l.i.e said...

blurr33: ok aku senyum skg.. ^__^

cinta said...

senyum
tak perlu kata apa-apa
senyum
tak perlu kata apa-apa
~lalala~

j.u.l.i.e said...

siti: yup like that song too...malique&najwa..that song can cheer me up.