Tuesday, November 2, 2010

unik

Bunga ini namanya Heliconia. This is the most unique flower I found in Sabah, the colors of which are an important source of attraction for the forest hummingbirds, pollinating the flowers.

Ini bunga Kantan. I found it during half an hour stop in Ranau, in front of the toilet. Bunga kantan yang jual kat pasar selalu jumpa tapi tak sekembang ini. That's why I love Sabah.

Purple is beautiful color, but green is the most I love. I love the weather here. Nyaman.

Disini saya kena bayar denda sebab bawak masuk kamera. I never forget this moment. But thanks God, takpe lah bayar denda pun asalkan dapat snap gambar ni.

Next trip to Sabah? InsyaAllah April 2011.

9 comments:

irfanvsirhas said...

nntu pegi sana lg cari daun sekentut pulak ..amik gambo....bole wat ulam tuh....hehehehee

bain said...

bunga kantan?? ramuan laksa kan.. laksa?? hmm.. sedap.. pergh.. tliur plak.. balik keja ni Teman nak pi pasar malam.. beli laksa kat mkcik laksa.. man laksa dah xjual dah.. beliau jual dlm pilem ajer :)

cinta said...

ha ah, tlg amik gambor daun sekentut. nak tau gak camane rupa. adakah busuk khabar dari rupa?

joyahsport said...

syioknyer...

j.u.l.i.e said...

kak su: daun sekentut tu mcm mana?1st time dgr nih..

bain: apa kata bli lebih sket,bwk opis bg aku,bleh panaskan kt microwave kak uda..hehe

siti: tak pnah dgr dan tgk pun daun sekentut..

joyah: jom la join..

gismo82 said...

taman bunga ke ni? berapa denda kau kena?

j.u.l.i.e said...

kerul: tak la bkn tmn bunga..jln2 jumpa bunga je terus snap.denda tak byk...5 hengget aje pon...hahahaha

eyndayusoff said...

Gambar last tu nampak unik...

j.u.l.i.e said...

kak eynda: yup,gmba tu mmg pelik,kuasa Allah..