Monday, January 31, 2011

ada 'orang' lain di toilet sebelah

My 2nd promise is to tell about the supernatural story happen to me in Camp 5's toilet. Malam pertama saya di Camp 5, budak-budak lain semua tengah sibuk masak. Saya tolong sikit-sikit je, tak tau nak tolong apa sebab semua orang dah buat. So saya pikir baik pegi mandi dulu sementara menunggu diaorang siapkan makanan.

So dengan konfidennya saya ke bilik air seorang diri utk mandi. Lampu dalam bilik air tu memang ala-ala misteri sikit, kelam je. Tapi masa tu saya memang takde langsung perasaan takut. Saya mandi dengan selambanya.

Beberapa minit kemudian, saya dengar orang berjalan masuk dlm bilik air, masuk bilik sebelah, kunci pintu. Saya pikir mungkin salah sorang daripada kawan-kawan saya lah, atau pun mungkin perempuan chinese yg sama-sama akan hiking esok. Saya selamba lah mandi. Tapi yg peliknya, lepas 'orang' itu masuk bilik air dan kunci pintu, tak ada dengar bunyi air pun. Nak kata mandi tak, nak kata buang air pun tak. Senyap je, takde bunyi apa-apa. Masa ni saya boleh selamba lagi.

Lepas siap mandi dan pakai baju, saya masih tak dengar apa-apa. Masa ni saya dah terpikir lain, tapi still takde rasa takut. Lepas dah siap semua, saya keluar. Saya sempat la menoleh ke bilik-bilik sebelah, kosong! Pintu terbuka seolah-olah macam tak ada siapa pun masuk. Habis tu siapa yg saya dengar berjalan masuk dalam bilik sebelah, siap dengar dia kunci pintu. Cuma yg anehnya, tak ada bunyi air.

Bulu roma saya dah start berdiri dah. Cepat-cepat la saya keluar. Budak-budak lain rupanya dah siap masak, dah standby nak makan, dah siap snap gambar. Huhu....

Bila dah balik KL, saya terpikir, entah-entah 'orang' yg masuk kat bilik air sebelah tu skodeng saya mandi dari atas...hahahahaha....nasib baik masa mandi tu saya langsung tak tengok atas.

Rupanya bukan saya sorang yg kena, orang lain pun ada cerita misteri yg tersendiri di bilik air itu. Thirah cakap, kawan dia pun ada cerita pasal 'orang main-main pintu' kat bilik air tu. Kalau lah saya tahu ada misteri di bilik air tu, tak kuasanya nak pegi mandi sorang-sorang.

Pengajarannya, jangan ngada-ngada pegi mandi sorang-sorang kat tempat yg kita tak biasa, especially kat dalam hutan macam Camp 5 tu. Bawak lah kawan untuk teman. Huhu...

5 comments:

kfaisal said...

abih la julie.. 'si dia' tu skodeng ko.. famousla ko kat hutan Camp 5 tu.. kuikuikuikui..

SuzieLAWAti said...

jeng..jeng....skodeng2..jangan x skodeng...

Julie Shahril said...

blurr33: mesti 'si dia' tgh ngumpat2 aku kt sana dgn geng2 dia kan...hehe...ishhh...mintak sisih malaikat 44..

kak su: xpe la dia nk skodeng, drp dia tegur...huhu..

Gerb said...

Ko nak yang mane?
Kena skodeng atau kena kaco dek 'hantu'
hihi..

Julie Shahril said...

miza: skodeng je ckup lah...x rela aku di kacau..