Saturday, January 29, 2011

mulu park's cafe

cafe in Mulu Park. Credit to Huz.

As promised, I would like to share with others about Mulu Park's Cafe. Actually bukan pasal cafenya, tapi pekerjanya. Cafe disini nak kata besar sangat tu takde lah, tapi selesa juga untuk duduk dan makan walaupun makanannya takde la sedap mana. Jujur cakap, diaorang ni tak jaga kualiti makanan. Hari ini nasi lemak keras macam tak cukup santan, esok nasinya lembut pulak. Masak tak konsisten.

Itu pasal makanan. Ini pasal pekerjanya pulak. Pekerja-pekerja di cafe ini melayan kami ala-ala double standard. Macam kami ni makan free-free je. Kami faham, harga makanan disini memang mahal. Tempat pelancongan macam ni memang harganya melambung mahal, tak kisah la tu, kami bayar. Mintak sambal lebih sket pun nak caj, ok tak kisah la nak caj, tapi cara memandang tu mak oi...menjeling.

Kita order telur separuh masak, dia bagi telur rebus yg memang masak ranum. Bila mintak tukar, dah bagitau tadi order half boiled egg, bukan full boiled egg. Kali kedua dia hantar telur mentah! Korang tak hangin satu badan ke? Dah la tak say sorry, langsung takde budi bahasa la diaorang ni. Patut tempat-tempat macam ni bukan setakat kena jaga kualiti makanan, tetapi juga kualiti layanan. Jangan sampai orang serik nak datang. Jangan amalkan layanan double standard atau pandang orang sebelah mata. Kenapa orang luar (mat-mat saleh tu) diaorang boleh layan dengan baik? kalau nak kata kami ni mintak macam-macam, hey..kami bayar, bukan mintak free.

Aduh, ter emosional pulak.

Masa last day, Sierra ada bagitau, kita boleh buat komplen kalau ada apa-apa tak puas hati. Tapi masing-masing mungkin lupa sebab dah sibuk nak balik. Jadi saya komplen la kat sini. Hahaha.


No comments: