Monday, January 3, 2011

preparation


Hai geng gunung, are you ready for our next trip? untuk melenyapkan gelisah dihati, aku cakap kat diri aku sendiri, hey..kinabalu aku boleh panjat, pinnacles pun boleh apa.....,tu la ayat penyedap perasaan. Hopefully I have enough energy to perform all activities. Maklum la aku ni lembik sikit.

Keputusan yang telah aku buat beberapa jam yg lalu:

1) Aku membuat keputusan untuk membawa 1 beg roda, 1 beg hiking dan 1 beg kecil (utk pinnacles activity).

2) Aku akan mula membeli barang-barang yang tiada mulai esok dan hari seterusnya.

3) Sabtu/ahad ini aku kena joging at least 5 round.

4) Aku akan apply cuti Jumaat ini. Sebelum bercuti aku kena siapkan segala kerja di ofis supaya En.Salal tak marah.

5) Emak aku tak tahu pun aku nak pergi Mulu. Aku akan bagitahu secepat yg mungkin tapi aku jamin dia tak akan marah sebab dia memang tahu aku suka berjalan. Alhamdulillah aku dapat emak yg sporting. Hehe. Ampun mak.

8 comments:

Kay said...

semalam korang tak p apek ke?

aku pun bimbang nih...
aku akan bawak beg 60litre dan jugak beg roda 20litre... beg kecik lg satu... mcm byk plak!

Julie Shahril said...

kay: tak gi apek pun.,beg kecik utk pinnacles tu mgkin aku akan sumbat dlm beg roda,jadi x la nmpk mcm byk. beg hiking aku cuma 30L,tu aku gendong sndiri la.

kena jln 8km,naik pinnacles 1500m...mampukah aku?

Kay said...

aku baca balik itinerary... aku jumpa ayat ini

"Fit, experienced trekkers may reach the top in 2–3 hours, the not so fit around 4–5 hours"

golongan manakah aku?

harap2 golongan pertengahan... jgn tinggal aku tau!

Julie Shahril said...

kay: ok,kita jln sesama ek..aku pun tak nak rushing2,x larat la.dah la kali ni kena bwk makanan,aku tgk dlm itinerary tu ada beras 5kg..hahaha,sapa la yg kena bwk tu..ke porter?

Gerb said...

Bestnya. Aku tak de cuti.sebab tu tak boleh join.

Beras 5kg boleh repack. Maybe boleh buat pek 500g s0 boleh bahagi2 sesame sendiri.so tak la berat sangat. Kalau pegi ekspedisi, macam tu la caranya. Lagi senang kalo bahagikan ikut hari. Tapi kalo porter bawak, senanglah.

Selamat pergi dan selamat pulang. :)

Julie Shahril said...

miza: ooo...gitu ek,ok..ok.kena beli plastik kecik la ni,tp kalo ada porter bwk lg bgus.aku pon xde la byk cuti sbnrnya,this year byk pkai cuti,tp aku hentam aje,nk jln punya psl..janji xde keje yg tertangguh.

NHA said...

Relax lah...korang nie mcm nk g berpertempur jer...byk2 berdoa yea...hihihi

Don't worry 5kg beras tu akan dibawa oleh porter kita...actually semua mkn kita lah dia bawa...senang citer. Korang bw stuff korang jer nnt.

Insyallah...Semua dh properly arranged, bw jer beg roda tu nnt bleh tinggal kt store dia.

Julie Shahril said...

fiza: a'ah aku rasa mcm nk gi berperang plk,takut semcm je..hehe,pastu baca plak link yg ko bagi tgk diaorg pnjat pinnacles tu mcm tinggi sayup2 je,seram plak aku..,ok bgus la porter bwk..best..best.