Tuesday, March 29, 2011

mencuri

Dulu aku hilang duit. Ni TELEKUNG pulak. Tapi bukan telekung aku, telekung kak sue. Hilang telekung dalam surau ofis!

Ganas orang yg mencuri itu. Agak-agak org yg curi telekung tu buat apa dengan telekung tu?

a) jual balik
b) hadiahkan kat kawan-kawan sbb takde duit nak beli
c) pakai sendiri

Tak kira lah apa dia buat dengan telekung tu, tetap BERDOSA.


8 comments:

gismo82 said...

dia tolong basuhkan kot..nanti dah siap basuh dia ltk balik lah nanti tu..he..he..he..

irfanvsirhas said...

eemmmm..amik la....dah dia berkanan...aku pon dah bawak telekung baru pong....tapi dah lama x guna...dok dlm lemari...dah jadi kuning dah..huhuhu...

bain said...

ader hikmah la kot telekong tue 'ghaib'.. kalo x, mesti telekong pekasam kek sue tu dari putih->kuning->oren->ntah wana apa plaks...

j.u.l.i.e said...

meeza: knp komen ko tak appear kat sini?nasib baik aku setkan smua komen masuk dlm emel,bleh la aku baca satu2.

gismo: bsuh kan lah smua telekung,buat apa bsuh telekung k.su aje...hahaha

kak su: berani btol dia amek telekung dlm beg org yer...

j.u.l.i.e said...

bain: kalo putih-kuning-oren dia x amek kot...ni dia berkenan jugakss

whooz said...

terambil kot, tak pulangkan lagi

Ayl Aziz said...

Salam singgah..

Ikhlaskan barang yang dicuri. Insyaallah Allah ganti dengan yg lebih baik.
Orang yg suka mencuri, nanti brg dia akan dicuri jugak.
Orang yang suka ambil brg yang dia jumpa, nanti brg dia yg tercicir pun akan diambil org lain jugak. Sebab tu saya selalu dipesan... "Kalau jumpa brg walau berharga, jangan ambil.." DUlu suami saya pernah jumpa fon 2 3 kali dan dia bwk balik. Bila dia beli fon baru, ada la tiga empat kali fon dia hilang atau dicuri.

j.u.l.i.e said...

whooz: ye la,anggap je dia terambil..

Ayl Aziz: very true...what comes around goes around...kan..