Friday, May 6, 2011

malang

Aku geleng kepala, senyum dan ketawa sorang-sorang depan pc bila mengenangkan nasib badan bekas-bekas pelajar Unimap yg sama batch dengan aku, 2007. Kami adalah pelajar yg agak malang dalam sejarah kerana mengalami masalah tidak layak berdaftar dengan BEM. Dengan itu kami dikehendaki mengambil kertas peperiksaan tambahan yg dianjurkan oleh Unimap dengan caj bayaran 'free of charge'.

Aku selalu follow berita-berita terkini dalam blog http://akreditasiunimap.blogspot.com/ untuk mengikuti berita-berita terkini mengenai pendaftaran peperiksaan itu. Tapi agak malang apabila bila aku baca entry terbaru mengatakan ada kebakaran berlaku di bilik server ICT yg menyebabkan sistem server mereka terganggu dan mungkin kami mengalami masalah untuk berdaftar secara online. Aku gelak. Gelak dalam duka sebab aku rasa memang malang nasib batch aku ni.

Dah la tak layak berdaftar dengan BEM, kena ambil paper tambahan, dah tu nak daftar pulak ada masalah, terbakar kat bilik server pulak. Aku rasa aku kena mandi air tolak bala la.

Lepas ni apa pulak yg berlaku?


3 comments:

NHA said...

Dugaan...byk2 bersabo yea

Nnt dah OK tu... trus jer register nnt senang skit nk tukor keje :-)

perjalanan pulang said...

malang kekadang sangat berbau

Julie Shahril said...

fiza: hahaha...tua la aku kt mmc ni..

panglima muda: yg ni kategori berbau la kot..