Friday, July 29, 2011

macaroon


Pertama kali lidah ini merasa makan macaroon, sungguh kesian kan, maklum lah saya ni orang kampung mana pernah makan benda-benda macam ni, selalu makan biskut cicah air kopi je. Selalu dengar orang sebut-sebut pasal macaroon, tapi tak pernah rasa.

Semalam cik kak sebelah meja saya ni bagi saya rasa macaroon, aduh sungguh manis. Saya telan yg warna biru tu...sangat manis. Terima kasih cik kak sebelah bagi saya rasa. Lepas tu makan pulak yg warna coklat, dalam kereta merasa lagi yg warna oren.

Lepas ni muka dan senyumanku akan bertambah manis la gamaknya sebab dah makan macaroon yang sangat manis...

Kalau ada sesapa nak try buat macaroon boleh cuba resepi ini dan ini...

Kalau dah buat tu pandai-pandai la bagi saya rasa...

4 comments:

Kehelan said...

aku pun tak pernah rasa lg... huhuhuhuh

ada resipi dlm NUR ogos... kalu buat sendiri mungkin kita boleh kurangkan gula... bahan-bahan senang... tp nak membuatnya cam renyah skit

en_me said...

cik kak sebelah tu tak bgtau ke dari sesape dia dpt macaronn ittewww.. ekeke

irfanvsirhas said...

cik kak sebelah tu cakap biar la rahsia...hahahaa...

j.u.l.i.e said...

kay: aku pon rasa nk buat tu mcm leceh,sbb tu aku x buat...hheehehe

en me: errmmm...mcm tau dari sapa...hahaha

kaksu: tp bagi i bkn rahsia lg...hikhikhik..