Monday, August 15, 2011

egg mask

Dah lama tak buat keje ni.

Amek telur, pecahkan. Amek putih telur saja. Kemudian, amek tisu, potong kecik-kecik. Sapu putih telur kat muka, tepek dengan tisu. Biarkan kering dalam setengah jam atau hingga betul-betul kering. Masa ni muka dah tegang gila, bercakap tak boleh, apatah lagi nak senyum.

Bila dah kering, tanggalkan perlahan-lahan. Sakit sket sebab putih telur tu betul-betul melekat kat kulit muka, memang bagus untuk menanggalkan black or white head. Lepas tu bilas dengan air. Lagi bagus kalau guna telur ayam kampung.

Bila dah siap, kawan aku pun cakap.....takde perubahan pun muka kau pakai mask. Erkk...

Sengal la kawan aku ni. Agaknya dia bajet kulit muka aku terus berubah licin bak sutera kot.




5 comments:

SuzieLAWAti said...

ahahahaaaa....

kfaisal said...

sesungguhnya telur itu lebih sedap digoreng dari ditempek kat muka ko julie oi..
kekekeke

Julie Shahril said...

kaksu: gelak kan i eh..

blurr: telur lebihan tepek kt muka aku tu lagi sedap di goreng...ada perisa tambahan...hehehehehe

Ah Joy said...

hehe dulu aku rajin gak buat mendalah ni. seminggu skali. mmg bagus, rasa bernapas sket liang roma tapi lepas aku dah jumpe mask yg sama fungsinye ngan telur ni terus jimat telur kat rumah aku

Julie Shahril said...

joy: mask apa yg sama fungsi ngn telur tu?