Monday, September 26, 2011

Taman Negeri Endau-Rompin

Another unplanned activity. Taman Negeri Endau-Rompin. Actually jangan confuse antara Taman Negeri Endau-Rompin dengan Taman Negara Endau-Rompin...dua tempat ini berbeza. Agak jauh juga nak masuk ke dalam ditambah pula pertama kali sampai ke sini walaupun tak jauh sangat dari Endau, pulak tu jalan nak masuk ke Taman Negeri ni ala-ala jalan kat Cameron Highland, berliku-liku dan berbukit.

simpang nak masuk ke Taman Negeri Endau-Rompin
jauh lagi..


as usual, we had stopped in the middle of the road to snap the picture..
very nice view actually...mcm kat Tasik Kenyir pulak..


tertipu dengan pintu gerbang ini, ingatkan dah nak sampai, rupanya jauh lagi jah..

finally...saya sampai juga di pintu masuk Taman Negeri Endau-Rompin

welcome signboard

Tempat ini sangat sunyi, tak ramai orang yang datang atau mungkin waktu ini bukan musim cuti sekolah, jadi memang tak ramai lah yang ke mari. Tengok dalam visitor book, kebanyakan yang datang ke sini adalah orang luar yang terdiri daripada mat-mat saleh. Mereka suka suasana hutan macam ni agaknya.

To be honest, tempat ni macam tak terjaga sangat, chalet yang ada agak menyeramkan, terpikir dalam hati, ada ke orang tidur kat dalam hutan ni? ada kot.

antara tumbuhan yg ada di sini

kat sini ada air terjun, nice jugak lah.

air terjun yg sejuk

kalau masuk hutan, tak sah kalau takde pacat..

pondok yg ada di situ, boleh duduk dan tengok air dari atas

ini tapak camping bagi sesapa yg nak camping

jambatan...tak tau lah apa yg ada di seberang sana sebab tak pegi sana pun, ni utk jungle tracking...saya dtg utk rehat-rehat aje..

ini chalet yg kat belah luar...yg ni baru rasa tak takut sangat nak tidur...cantik pun cantik..
merah gitu


ni anak sungai ke apa ntah...maha jernih punya air..
jumpa di pertengahan jalan nak balik..


keadaan jalan di Taman Negeri Endau-Rompin..
sempit, berliku-liku dan berbukit..

Tempat ni sunyi yg amat, nasib baik ada air terjun, kira ok la juga boleh rendam-rendam kaki. Yg lain-lain tu takde apa yg menarik pun.

2 comments:

joyahsport said...

phewiittt...pacat..

j.u.l.i.e said...

joyah: phewiittt..kt dubai ada pacat tak? hehe