Monday, October 10, 2011

pameran buku

Ada pameran buku di UPM. Jenuh berdiri dalam dewan membelek satu-satu buku. Semua buku dalam bahasa inggeris, satu pun tak ada buku bahasa melayu. Tapi harga memang murah gila, rambang mata semua rasa nak beli. Pilih aje nak buku apa, buku resepi, novel, buku pasal kereta, gubahan, manga..semua ada. Kalau buku resepi tu segala jenis resepi ada.

Semua orang yg datang memborong buku berkotak-kotak. Gila ah. Saya cuma beli 3 buah buku, 2 buku resepi dan 1 novel Sophie Kinsella. 3 buah buku tu harga RM21 sahaja..! murahnya. Kalau ikutkan nafsu nak beli banyak buku, tapi bukan habis pun baca banyak-banyak buku, so mungkin next time boleh beli lagi. Buku yg ada kat rumah pun tak terbaca.

Nak tanam minat suka membaca.......jom!

4 comments:

SURIA AMANDA said...

bestnya....terus teringat my Yaya kat seremban..dia memang ulat buku..

j.u.l.i.e said...

suria amanda: kalo gitu bleh pegi sana borong buku byk2 tapi sy x pasti pameran tu sampai bila..

CiKPuaNLawA said...

ko dah beli buku resepi kan...
pekate cuba2 resepi..bagi kengkawan rase...
stakat baca jer bek jual jer balik buku tu..hehehe..

selain minat membaca..kena minat memasak jugak...tak gitu..?

j.u.l.i.e said...

kaksu: tahun ni bli,tahun dpn masak,tu pon kalo rasa nk masak,nk masak utk kgkwn kena rela, x bleh paksa nti masakan x mnjadi..wakakaka....x pyh jual balik,simpan je buku tu utk anak cucu...

kita mmg minat memasak, sejak dulu kini & selamanya...cuma nk amek mood masak tu yg payah....cik puan lawa minat memasak tak?