Monday, December 26, 2011

1st niece

Hai....

Nama saya Dhia Yasirah Balqis. Saya anak sulong kepada mak saya, anak saudara pertama kepada maklong saya dan cucu pertama kepada nenek dan atok saya. Masa dalam perut, doktor kata saya akan lahir pada tarikh 11.11.11, mak saya teruja dengan tarikh itu tapi malangnya saya belum bersedia untuk keluar.

Yg kelakarnya masa maklong saya kawen pada 20.11.2011...saya baru terkial-kial nak keluar. Jadinya saya dan mak saya tak dapat tengok maklong saya bersanding. Saya lahir di Johor Bahru, jauh kan.

Nama saya ni mak saya yang pilih, dari mana mak saya dapat pun tak tau lah. Panjang kan nama saya? Kalau nak ikutkan nama yg mak saya nak beri sebelum ni lagi panjang, tapi nenek saya marah. Nenek kata awat panjang sangat nama...baik kau pikir semula...begitu lah kata nenek kepada mak saya. Jadinya setelah di pikir-pikir, dapat lah nama Dhia Yasirah Balqis. Saya rasa mak saya terpengaruh dengan drama 'Tentang Dhia' kot...sebab tu dia bagi nama saya Dhia. Tapi best jugak, nama ni nice. I like....

Nenek saya yg banyak uruskan saya. Daripada mandi, pakaikan pampers, pakaikan baju...semua nenek saya buat. Mak saya tak reti lagi sebab baru first time dapat anak kan...hikhikhik.

Ok lah....saya nak rehat kejap...jadi baby ni syok,tido je...penat tido..bangun mintak susu. Senang kan...

Tata.


3 comments:

wakgelas said...

wak ingat anak maklong tadikks...,, eeeeE wak dh dateng niiii nk komen komennnnn..........

Ajamahiyaa said...

klakar la weh..betol2 lepas nikah...molek je melintas dpn tok kadi nk p beranak..huahuahaua..(sedap je yek gelak blom tau turn sendiri cmane laa...haha..)
hikhikhik..sayer membayangkan si jastina tuh duk memandikan si Dhia Yasirah Balqis....kelasss nama tu u oLs....comeL...ngeh2..
neway..tahniah! da ader anak sedare..=)

Julie Shahril said...

Wak: ieee wak...cepatnye maklong nk dpt anak....maklong nak honeymoon dlu wak...hehe

Aja:masin mulut mak ckp...jgn la si jastina ni beranak time julie kawen...hahaha...mmg ye sgguh...pndai Dhia ni pilih tarikh nk keluar kan...

x pnh tgk lg jastina mandikn Dhia...smua mak yg buat...huhu..