Tuesday, December 13, 2011

Langkawi - day 2

Second day in Langkawi, I woke up pretty early, took a shower and get ready to go out for sight seeing around Chenang. Apa-apa hal breakfast dulu. Then, sementara menunggu Kiddy and Aida pick up, kami jalan-jalan di Laman Padi.

Nothing special in Laman Padi. Puas dah tengok padi disepanjang highway kat Kedah dan Perlis. Tapi untuk mengisi masa yg ada, tak salah nak masuk ke sini, lagi pun tak payah bayar apa-apa, free aje. Masa kami masuk tu, tak ada orang lain, hanya kami berdua saja..hehe. Tempat ni macam tak berapa menarik sebab hanya menunjukkan kawasan padi, untuk pelancong luar sesuai la kot.

rice garden omputih kata

sawah padi..
tak ada apa yg menarik sangat pun..


Kiddy dan Aida amek kami berdua untuk pergi ke Galeria Perdana. Katanya berbaloi jugak lah melawat ke sini, bayaran hanya rm5 sahaja. Tempat ini macam sebuah muzium tapi bukan muzium, menyimpan segala macam jenis hadiah dan barang-barang milik mantan Perdana Menteri iaitu Tun Dr.Mahathir. This place is nice.

this is Ruby Crude Oil, hadiah dari Petronas sempena lawatan ke Hanoi, Vietnam

contoh kondensit, juga hadiah daripada Petronas

salah satu craft dari negara mana entah..
diperbuat daripada sabut dan tempurung kelapa


ni pun ada..
kereta kuda ke kereta lembu...tak pasti lah pulak


dan kenderaan yg pernah digunakan oleh Tun disepanjang khidmatnya..

Banyak lagi gambar tapi tak payah la attach semua. Lepas abes melawat Galeria Perdana, Kiddy dan Aida bawa kami makan di sebuah gerai bernama Teratak Laksa Kaw Rossabina. Makanannya sedap dan murah.

Saya order laksa Langkawi, the taste is quite similar with laksa Perlis. Sedap.


Cendol..
1 mangkuk hanya rm1..
sedap.


Lepas makan, Kiddy turunkan kami di Underwater World. Kali ke-3 saya masuk. Sama je macam dulu. Harga tiket rm28.

salah satu tarikan dalam Underwater World ni ialah Penguin.

pelbagai jenis ikan..

Ini aje lah aktiviti kami untuk hari ke-2. Malam, merayau kat kedai-kedai souvenir, singgah kedai gambar untuk burn gambar dalam kamera ke DVD, almaklum lah memory card saya tak mencukupi untuk snap gambar hari berikutnya.

Beli burger tepi jalan, makan dalam bilik sambil tengok tv. Indah.

No comments: