Saturday, February 18, 2012

unedited pictures

Unedited pictures. I just resize and put the word on the bottom left of the picture.

For the beginner photographer...ehem....not photographer.....ayat lebih manis ialah orang yang tak habis explore kameranya seperti saya, I think the best place for me to snap the night shoot is at I-City, Shah Alam. I-City adalah tempat bergemerlapan dengan cahaya neon berwarna warni dan sangat sesuai untuk mencuba mode-mode yang pelbagai di kamera anda. Tapi saya tak mencuba sangat pun, sangat malas nak menukar mode, lagipun tak tahu nak guna mode apa, snap gambar semuanya blur.

Jadi saya menumpang bangga dengan kecanggihan kamera Canon EOS 60D yg berharga...ehem....5K. Last month, tak ingat ntah kali ke berapa saya ke I-City, bawa Kiddy dan Aida jalan-jalan. Diaorang datang dari Langkawi, nak test kamera baru....huhu. Menumpang jadi model dalam kamera mahal, bila lagi kan.....ni la masanya.

Kiddy is trying to teach me how to use his new camera..
berat yer kamera mahal ni...takut aku pegang..


Canon EOS 60D...
but this is not mine.....sob...sob...
one day perhaps..


Lepas pilih sudut-sudut yang dirasakan sesuai.....
ini lah hasil tanganku...
tapi Kiddy yang setting semuanya.....hikhikhik
saya cuma click the button aje..

gaya itu penting...

Bangga betul dengan kamera orang. Bila la nak dapat rasa kamera macam tu dalam erti kata hak milik sendiri....hehehe. Sebenarnya bukan senang nak snap gambar di waktu malam dan ditambah lagi ada banyak lampu-lampu. Saya berharap akan dapat belajar teknik-teknik night shoot, siapa yg sudi ajar selain kelas-kelas yg kena bayar? huhu.

Jadi model ni indah..

kan aku dah kata.....gaya tu penting...
ni guna kamera sendiri....


Suka gambar ni, bukan semata-mata ada muka kami sebagai model, tapi gambar ni nice..no blurring. Actually nak naik benda alah ni kena bayar rm10, tapi Aida dah belanja kami tiket rm50 untuk semua permainan....walaupun tak sempat main semuanya, merasa lah juga daripada tak rasa langsung.

2 comments:

SuzieLAWAti said...

yang penting gaya yee...ihiksss..

Julie Shahril said...

puanlawa: gaya no.1...gaya mutu keunggulan