Tuesday, June 19, 2012

Klebang Coconut Shake

Terlanjur dah pergi Melaka kutip durian, tak kan terus nak balik. Aku ke Klebang mencari Coconut Shake yang glemer tu. 

Cari jalan menuju ke Pusat Bandar, lepas tu tengok signboard ke Klebang.

Orang lain dah berkali-kali datang sini, aku baru 1st time nak rasa nih. Aku membayangkan kedainya betul-betul kat tepi pantai, konon-konon sambil minum tu sambil tengok laut, angin tiup sepoi-sepoi bahasa. Oh jauh panggang dari api. Kedainya kat tepi jalan aje, sebelah Caltex. Tapi yang tepi jalan ni khas untuk customer yang nak 'take away', kalau nak duduk minum situ boleh masuk belah dalam. Ada parking jugak kat situ. Aku beria la park kereta kat Caltex.

 Ini kedai yang untuk kita duduk makan minum kat situ.

 Klebang Original Coconut Shake..
semua orang kata sedap..
pada aku...ok, not bad..

 close-up
murah aje RM2
 Oleh sebab aku lapar, aku makan nasi lemak yang ada tersedia kat kedai nih..
murah jugak RM1.20 aje...
nak kata sedap sangat tu tak lah..
bole la...
tapi sambal dia pedas..

 pulut kuning..
tak pasti pulak harga berapa..

 ni la nasi lemak tu..

Dah siap makan semua bagai, terus pusing-pusing sekitar Melaka. Aku ke Makam Hang Tuah. Macam jakun pulak tak pernah pegi Makam Hang Tuah, kesian kan. Sekali tengok makamnya, mak ai...panjangnya kubur Hang Tuah ni. Orang dulu-dulu jenis tinggi ke apa?

Lepas tu aku gagah berjalan ke Tanjung Bidara. Selama ni aku duk sebut-sebut je nama tempat ni, tapi tak pernah jejak pun. Takde apa pun yang best, biasa lah tengok laut, tengok orang-orang mandi manda. Sesuai untuk bersantai-santai di hujung minggu bersama keluarga.

Tahan betul kulit diaorang duk berjemur....ala-ala nak jadi mat saleh gitu.


No comments: