Tuesday, June 19, 2012

kebun durian

Aku masuk kebun durian. Diulangi...aku masuk kebun durian. Nyamuk banyak. Lalat banyak. Panas. Berlengas. Tapi enjoy. Kenapa aku enjoy? Sebab bukan aku yang duk mengutip dan mengangkut durian-durian tu. Hehehe.

Aku ke Melaka Ahad lepas. Aku fed-up tengok harga durian yang jual kat tepi jalan tu. Daripada aku beli kat tepi jalan, baik aku kutip dalam kebun yang fresh. Terima kasih la Akademi JPJ Melaka sebab menyediakan kebun yang luas untuk orang-orang JPJ datang mengutip durian.

First time aku masuk kebun durian. Pakai sandle ala-ala nak pergi beli barang dapur kat Mydin. Padan muka sebab licin.

  fresh view

 he started looking for durians..
 dapat lah merasa gigitan nyamuk kat tangan
dah lah aku kurang darah, kau isap lagi darah aku yer nyamuk..
pulang balik darah aku cepat...!

hasil kutipan..
musim durian dah nak abes sebenarnya..
yg dapat ni last-last...tapi sangat puas hati..
 berpeluh orang tu angkut durian

rambutan pun ada...
tapi tak masak cantik sangat lah..
 bunga-bunga liar dalam kebun..

lalang pun kalau dah masuk dalam kamera cantik jugak...


Betul ke orang mengandung tak elok makan durian?


Bukan tak boleh makan tapi jangan makan banyak sebab kandungan gulanya agak tinggi, jadi ditakuti boleh kena diabetes.

Ok noted.


2 comments:

liza aziz said...

yer julie...itu je sebabnya..durian paras gula tinggi..sbb tu jgn mkn banyak2..org2 tua biasala..cakap berkias, panas badan la apa la.. :)

j.u.l.i.e said...

liza: kita ni dh la hantu durian...kena kawal nafsu la tgk durian kannn...