Wednesday, July 3, 2013

kebun durian

Lokasi: Kebun Durian, Akademi JPJ Melaka.

Kalau masuk kete aku sekarang memang agak nak muntah jugak la sebab semerbak bau durian. Tu laa..kutip lagi durian banyak-banyak. Bukan abes makan pun. Bagi la kat kengkawan lain. Kongsi-kongsi rezeki yang ada.

Tahun lepas aku masuk kebun ni jugak, masa tu dak Zhareef dalam perut lagi. Sekarang dak Zhareef dah keluar dari perut, aku datang lagi. Tapi kami tak masuk kebun, tunggu lepak dalam kete je.

 ini durian khas untuk dak Zhareef

 entah pokok apa, tinggal ranting

 di tujukan kepada sapa-sapa yang suka amek gambar pokok togel tinggal ranting..

 tahun lepas kebun ni agak semak samun..
tahun ni bersih...!!

 buah rambutan yang masih muda belum akil baligh

 pokok duyan..

tengok tu...bersepah kulit duyan..
sapa-sapa nak makan terus kat kebun boleh juga..
sila la bawak parang sendiri..
ke boleh kopek duyan dengan jari je..?

 geram tak tengok buah duyan yang bergumpal-gumpal tu?
bila la nak gugur...

 bergayut-gayut..
kepada orang yang duk komplen kata tak dapat kutip duyan tuuu..
haa...ni berlambak lagi duyan..
ko tunggu sampai gugur..
pastu makan sampai lebam..

 kaki demok

 tengah ralit amek gambar, aku dengar bunyi duyan gugur.....gedebukkkk...
aku toleh ke belakang...cari mana buah yang gugur tu..
yeayyy...aku dapat sebijik..
kecik je la tapi..

 tu duyan bentuk love ke apa tu..

banyak lagi duyan yang belum gugur okeh
jadi tak payah nak komplen la tak dapat amek duyan..
awak kena faham...ini tanah hak milik kerajaan..
sapa-sapa pun boleh amek duyan kat sini (staf JPJ la)..
bukan tanah atok awak punya..
..dan kena faham konsep rezeki..
takde rezeki hari ni..
mungkin 2-3 hari lagi ada rezeki awak...

eh..
awak pangkat apa eh?
pengarah?
penolong pengarah?

ada aku kesah!!!



3 comments:

cinta said...

rasa cam tgk gambar national geographic.

julieter said...

siti: gmba national geog lg mantap...boleh rakam duyan tu start dri berputik smpai gugur....hahahaha

CiKPuaNLawA said...

buyan tu bentuk montot... hehehee


lempok aku mana kiahhh...!?