Friday, October 25, 2013

haters dan stalker

Aku selalu baca komen haters dalam instagram yang follow artis2 kegemaran mereka. Haha. Contohnya, ok fine aku sebenarnya follow ig Fasha Sandha. Saja nak follow sebab suka tgk dia post gambar-gambar anak dia si Fal tu. 

Biasa lah dah nama pun 'haters', kalau orang tu buat benda baik pun kena kutuk, buat jahat apatah lagi. Aku bukan peminat tegar fasha sandha, aku follow dia because of her son, ntah...macam syok pulak tgk muka anak dia and her story about her son lah.

Ada lah beberapa haters yg suka meninggalkan komen yang annoying dan peminat lain akan sama-sama hentam dia.

Bukan kat ig je, kat blog pun selalu haters ni komen yang teruk-teruk. Yang aku pelik, dia tak suka owner blog/ig tu tapi dia still follow dan baca pastu letak komen ayat macam menyindir atau yg menyakitkan hati. Saja je kan suka buat dosa.

Pada aku kalau tak suka jangan follow dan jangan baca. Lepas tu mengutuk macam diri dia bagus, orang lain tak bagus.

Aku geleng kepala je tgk perangai sorang-sorang. Kalau nak menegur, tegur sembunyi2 atau tegur cara berhemah supaya takde orang marah. Jangan aibkan orang.

Ada jugak haters ni sebenarnya stalker.

Stalker?

Korang penah stalk orang tak?

Aku penah. 

Aku stalk sapa?

Ada laaa..rahsia. Heheheee..

Kidding!

Eh jap, kekadang syok stalk orang, tapi aku takde la nak komen. Komen baik tak, komen jahat pun tak. Dah nama pun stalker...ngeh3.











10 comments:

SuzieLAWAti said...

kiah.... dah tentu2 lu suka stalk blog gua... lagi mau sembunyi kee..?!!... ahhaaa

cinta said...

manusia mmg pelik. nak susahkan org tp xsdar susahkn diri sniri jgk. kih3..

Julie Shahril said...

cpl: alamakkkk...kantoi...
alamakkkkkk....

Julie Shahril said...

siti: biar la diaorg tu..mungkin tu satu hiburan kot..

Gerb said...

Aku pun pelik. Tak suka tak yah la follow.Or kalau nak follow tak yah la nak komen2. Aku mmg follow gak ig artis2 ni.mengisi masa lapang. Nak membaca buku malas.

t.a.t.a said...

betul la tu. sekadar nak menambah dosa. kalau ya pun tak suka dengan orang tu, tak yah la beritahu satu dunia.

Dr K said...

Benci, tapi hari2 follow Ig/Blog/FB artis tu...Ironi kan? Gigih nakbuat dosa...Moga kita dijauhkan dari sifat buruk macam ni :)

Raimanda said...

dulu kat blog lama ada stalker. Pastu saya buat blog baru, dan saya tak link dengan FB dah. Tak sanggup pulak nak terima mesej dalam inbox fb yang berbau ugutan.

Dr Singa said...

shahizi sam lu tak folo?

Rosmawani♥ said...

Btol tu cian fasha..ade gak tbaca komen2 diorg tu.. Hihihi.. Sabar je lah kan... Ros pnah bca blog tp xtggai komen..kira stalker ke eyh?? Hahhaha