Wednesday, March 11, 2015

percaya

Banyak benda aku nak cerita kan, tapi aku biarkan saja. Banyak juga pengajaran dari cerita tersebut, tapi biar lah aku sorang saja yang tahu. Aku percaya setiap yang berlaku punya hikmah yang besar.

Manusia memang makhluk ciptaan Allah yang unik dan kadangkala aneh. Setiap tindak tanduk dan pemikiran manusia tidak dapat kita jangka. Kita jumpa manusia yang nampak baik, mulut manis, tapi belum tentu hatinya wangi. Kita jumpa manusia compang campeng, seksi, atau berbaju lusuh, tapi belum tentu hatinya busuk.

Kesimpulan, jangan mudah percaya pada orang.

Pesan William Shakespears dalam madah pujangganya:

"Sayangi semua orang, tapi percayakan hanya SEDIKIT orang saja"



5 comments:

SuzieLAWAti said...

simpan rahsia deep2 .... ;(

hermmm .....

ada cerita boleh di jadi kan tau ladan dan sempadan dan juga di jadi kan ikhtibar....

cinta said...

setuju.

tasekM said...

benar belaka.

Dr Singa said...

camana lagu tu ..
alaaa....

aku tak percaya cinta..
sapa ntah nyanyi

Julie Shahril said...

CPL: mmg byk sgt tauladannya, serik nak percaya org

siti: terimakasih kerana sependapat

tasek: kan..kan..proses nak mengenal manusia bkn mudah

kakizat: "aku tak pecaya cinta"...liyana jasmay yg nyanyi