Tuesday, February 24, 2015

4 hari punya aktiviti

Cuti Chinese New Year aku balik kampung. Aktiviti memang padat sebab ada sedara kawen dan bertunang. Biasa lah...masa cuti panjang macam ni lah ramai orang mendirikan masjid.

Bermula dengan anak saudara sepupu kawen. Tema warna adalah hijau-pink. Aku pada mulanya macam pelik dengan tema hijau-pink, tapi layankan aje lah. Nasib baik aku dah ada baju hijau dan tudung pink, so pakai mana yang ada, jimat.

Ini lah pengantinnya, muda lagi, awal 20-an. Dah jodoh kan. Harap-harap tabah mengharungi kehidupan alam rumahtangga. Kawen memang senang dik, nak hadap kehidupan selepas kawen tu yang susah. Akak cuma nasihat...hehehe. Semoga kekal bahagia hingga ke hujung nyawa.

Siap ada kompang silat bagai. Dah lama aku tak tengok benda-benda ni semua. Seronok juga.

 Bersanding di pelamin.
baju pengapit lelaki tu spoil la...takde baju melayu ke dik? adoi laaa


Esoknya pula, sepupu aku pulak bertunang. Sepupu aku tu lelaki, perempuan yang pinang dia, bukan dia yang pinang perempuan. Haaa...ko ado?

 ahli jemaah menteri bersidang nak tentukan berapa lama bertunang, berapa wang hantaran, bla,bla,bla....


Sebagai anak yang mengikut kata mak bapak (hahahahaaa), maka bertunang lah sepupu aku itu dengan jayanya. Takpe...bercinta selepas nikah lebih afdhooool. Ini lah jodoh ketentuan Allah, dan mungkin ini lah yang terbaik untuk kau wahai sepupuku.

Selamat bertunang dan harap-harap ikatan ini kekal hingga ke perkahwinan.

 ini dia tunang sepupu aku tu...siap dengan dayang-dayang bagai.
meriah sungguh majlisnya.
makanan pun sedap-sedap nokkk...

Ini pulak majlis aqiqah dan cukur jambul Pak Alang (belah husband aku). Senak perut aku asik makan je cik bedah oi...nak buat macam mana, rezeki Allah. Gambar majlisnya takde, jadi aku letak lah gambar si kenit ni.

Muka kenit ni dah gelap sebab asik berjemur. Kemain lagi kan...dia bermaharajalela menggelapkan kulitnya di tengah panas terik.


Kami balik KL hari ahad, dan kena jem maha dasyat di Kuala Pilah...hahaha....2 jam setengah melanguk dalam kereta. Kematu punggung. Nasib baik ada bekalan makanan dan minuman yang mak mertua aku tapaukan.

Semasa di kampung sempat buat perbincangan dengan ahli jemaah majlis family day bulan Mac nanti. Bincang pasal makan, aktiviti dan baju. 

Fuhh..penat tapi gemuk. Sebabnya...balik kampung memang sah-sah diet ke laut. Rugi nok diet kat kampung.



4 comments:

SuzieLAWAti said...

wah ... meriah sungguh...

family day siap ade baju tuu... sukan neka ade ke..?!

Julie Shahril said...

cpl: ada...ajk2 dah siap buat itinerary...

Dr Singa said...

sekarang bertunang dah macam kawin meriahnya..

i am bini tarzan ado?
hahahhaaaaaaaaa

Julie Shahril said...

kakizat: tau takpe. i am tarzan pon bole kak..x pon, i am jebon