Wednesday, July 13, 2022

Dr.Salmah dan Dr.Supri

Sebelum aku terlupa, aku letak sini dulu gambar 2 orang pensyarah aku, kedua-duanya dah tak ada lagi didunia ini. Gambar ini lalu di wall facebook aku, perkongsian dari sahabat seangkatan lama sewaktu belajar dulu.


Allahyarhamah PM Ir. Dr. Salmah Husseinsyah
Kembali ke rahmatullah pada 2016



Allahyarham Dr. Supri Abdul Ghani
Kembali ke rahmatullah pada 2017


Kedua-duanya pensyarah dari Indonesia yang sangat baik. Betul lah orang kata, insan-insan yang baik ini Allah panggil cepat. Kalau tak silap mereka berdua mengajar batch aku 1 semester saja, subjek apa aku tak ingat dah, tapi berkaitan dengan material. 

Aku tulis disini supaya akan datang aku boleh baca dan mengingati mereka, insan yang pernah menabur ilmu kepada aku dan kawan-kawan seangkatan dengan aku suatu masa dulu.

Mereka berdua ini insan yang berilmu dan tersangat baik, sangat softspoken dan tak pernah pun nak marah-marah pada student. Selagi student tak buat perangai, selagi itu mereka melayan pertanyaan dan masalah kami dengan baik sekali.

Sebab itulah walau pun aku belajar dengan mereka hanya 1 semester tapi bila mendengar berita pemergian mereka, hati terus rasa pilu.

Semoga roh kedua-duanya tenang dan dirahmati Allah. Terima kasih pernah mengajarku Dr. Salmah dan Dr. Supri. Jasa kalian aku kenang selamanya.



No comments: