Monday, December 4, 2023

Selamat Jalan Abah


Ada banyak cerita yang aku nak kongsikan tapi aku tak tahu nak mulakan dari mana. Aku ringkaskan.

Tanggal 30 November 2023, pukul 2.36 pagi, abah aku Ahmad bin Abidin telah menghembuskan nafasnya yang terakhir. Kalau nak cerita pasal kronologi dari awal dia mula tak sihat, ceritanya agak panjang. Lain kali lah aku cerita. Aku nak mencari ruang, masa dan idea dulu.

Sesungguhnya aku redha dengan pemergian abah. Sejujurnya aku dah bersedia, hanya menunggu masanya saja. Detik ini adalah detik yang paling aku takuti dalam hidup, tapi siapalah kita untuk melawan takdir. Sekurang-kurangnya abah dah melepasi satu fasa hidup didunia dan telah kembali kepada penciptaNya ke suatu tempat yang lebih baik.

Innalillahi wainnailaihi rojiun..

Bersemadilah dengan tenang abah. You will be missed and never be forget.



No comments: