Friday, January 16, 2009

Makan itu indah

*Gambar Hiasan*

I love lasagna and all the Italian food so much. I am craving of lasagna since a month ago. Hari2 saya cari resepi mcm mana nak buat lasagna tapi tak penah buat pun. Today my colleagues and I went to Ampang Park for lunch. We ate at Ampang Park food court and ordered sizzling mee. It's yummy! Sebenarnya kami bercadang untuk makan lasagna, tapi tak jadi sebab tak pasti kedai tu buka ke tutup. Tapi kalau dah namanya rezeki tak kemana. Bila balik ofis, ada la sorang kakak yg baik hati beli lasagna tapi tak habis. Dah kenyang katanya. So lasagna itu sudah selamat di telan oleh saya. Dan lepas menghabiskan 1/4 lasagna itu, saya rasa berat saya dah bertambah 2kg. Haha. Alhamdulillah. Thanks to K.Laila yg memberi saya makan lasagna.

A good friend of mine asked me about how to choose the best anti virus software. I am not the person who expert on that thing. So that I asked my office mate and he said all kind of anti virus software are same. Maksudnya semua fungsi anti virus itu sama saja tak kira kita guna jenis apa. Tapi ada 3 jenis software yg dia sebutkan:

1)Kapersky
2)McAfee
3)Norton

Kebanyakkan syarikat2 korporat menggunakan jenis no.2 iaitu McAfee contohnya dipejabat saya sendiri menggunakan McAfee. Untuk komputer peribadi di rumah pula saya guna Kapersky. But sorry, I used the pirate and no license. Haaha. Jangan ikut saya kerana saya agak jahat.Tapi saya cadangkan beli lah yg original untuk keselamatan komputer. Saya bukanlah orang yg arif dalam perkara berkenaan komputer, that's why I can't give any good advise for that thing. Saya blur. Saya cuma bagi suggestion sebab saya pernah menggunakannya. Ketiga2 software di atas tu semua saya pernah guna dan setakat hari ni saya rasa Kapersky dan McAfee yg terbaik. But if I have any other better software, I will advise later.

No comments: