Monday, January 12, 2009

Monday Blues

I always call Monday as a blues day. It's because of Monday is a first day in a week. So that, I'll feel so lazy to wake up, take a shower, dress-up, make-up and drive to my office. The traffic jam along the way from subang to kl is worse. Rasa nak ngamuk. Nasib baik skrg saya dah park kete kt parking bawah bangunan TM Asia Life ni, so senang sket,jimat masa. I parked my car across the road, in front of my building office before. I need to pay rm3 per day. But there are something happen to my office mate's car last week. His car is lost! After an incident, my friend and I decided to park our car in TM Asia Life building with a payment about rm168/month. Berbaloi la utk selamatkan sebuah kete.

My friend lost her mobile phone last 2 days. Nokia N73 tu. Agaknya skg musim orang hilang barang ke. Kalau la anda di luar sana terjumpa sesuatu yg berharga (handphone/purse/money or something costly), adakah anda akan mengambilnya terus atau memulangkannya semula? Terlalu susah utk berjumpa dengan manusia yg berhati mulia utk memulangkan semula barang yg dijumpai. Mungkin dalam seribu ada satu je agaknya. Saya tak berani nak cakap yg saya ni manusia yg baik (kerana saya bukan baik sgt,byk kelemahan), tapi saya berniat kalau la saya terjumpa sesuatu barang berharga, saya ingin memulangkannya semula pada tuan punya barang tu. Saya rasa tak rugi kalau kita berbuat baik, malah kita akan lebih dihargai, dan InsyaAllah akan lebih dimurahkan rezeki.

**Nokia N73 - the memory of my friend's phone**

Actually that phone was given as a gift from Digi contest. Kalau tak silap kwn saya tu masuk peraduan filem "Duyung" yg dianjurkan oleh Digi. Tak sangka plak dia menang. She's lucky. But she wore that phone only 6 months, then it's gone! Dah takde rezeki. Sesuatu yg ada dalam tangan pun boleh terlepas kalau sudah tersurat itu bukan rezeki kita.


No comments: