Friday, July 17, 2009

aku mahu bilik seperti ini

Hari ni gatal tangan search dalam internet tentang bedroom deco. Apasal ntah tiba-tiba je nak tengok decoration rumah, macam lah saya dah ada rumah sendiri. Sebenarnya saya terpikir pasal bilik rumah sewa skrg ni, rasanya bilik tu macam berserabut je. Bukan serabut pasal malas kemas (sebenarnya tu pon 1 faktor..;p) tapi saya menyampah tengok color dinding bilik tu yang dah comot. Dengan daya fikiran yg sedikit kreatif, saya rasa macam nak cat bilik. Good idea huh?



I like green so much. Dari baju hingga ke deco bilik, kalau boleh saya nak ada tema color hijau. Dan saya jatuh cinta dengan decoration bilik seperti gambar di atas. Saya cilok gambar ni dalam satu website. Sebenarnya saja suka2 tengok gambar orang hias bilik tidur. Kalau la kan satu hari nanti saya ada rumah snediri, saya nak satu bilik tidur yang ringkas tapi nyaman, macam gambar kat atas tu. Nyaman kan...sebab bilik yg terlalu crowded akan membuatkan kita bertambah pening kepala.



Bilik ni plak temanya more to white. Saya suka juga sebab ia nampak ringkas. Saya dapat bayangkan betapa enaknya meletakkan kepala di atas tilam dan bantal tu, sure aku tidur ala-ala mati. Biliknya pun tak serabut..I likeee..

Dan bilik ni paling saya suka, simple but nice...yg penting ada color hijau. Actually I like english design yang ada bunga kecik2 tu, but at the same time I also like modern design. English style punya deco banyak yg cantik2 sampai rambang mata nak tengok. So I just chose the modern design with inexpensive price la..., lain la saya ni orang kaya, bleh buat decoration tip top dengan perabot yg mahal. Tapi tak semestinya kita perlu bebelanja lebih untuk mendapatkan hasil yg umpphh..., sebab tu kepala kena kreatif. Guna barang murah tapi bila siap hasilnya nampak mewah. Bijak...

Kesimpulan: aku jatuh cinta dengan ketiga2 bedroom design di atas..

No comments: