Sunday, August 23, 2009

pukul 3 pagi

Currently at 2.50am, I am listening the song Ayat-ayat Cinta by Rossa. I woke-up at 2.05am lepas rasa kepala ni sakit sgt. Saya tertido awal malam tadi. Hari pertama puasa berjalan dgn jayanya...alhamdulillah. My friends and I prepared the lauk-pauk such as asam pedas, sayur kangkong goreng belacan, ikan masin, telur dadar and bendi for ulam cicah dgn sambal belacan. Dan saya sendiri tak sangka saya boleh makan sebegitu byk masa berbuka. Serius, saya dah lama tak makan banyak mcm tu. Org lain mcm pelik tgk saya makan macam tu. Lepas makan tu mula la rasa termengah-mengah, perut dah penuh. Tapi saya org yg tak kuat minum air. Makan la byk mana pun saya jarang minum air byk2, kadang2 tak minum langsung.

My mom called me lepas berbuka. She told me that my brother's car kena langgar. Ouchhh..pakai kereta ni kalau tak kena langgar mmg tak sah. Adik saya ok tapi keretanya ada sket rosak la. Bumper jatuh dan tangki air wiper pecah. Katanya yg langgar tu kawan dia sendiri. Masa kat selekoh kawan dia tu bawak laju, maklum la budak2 muda mmg suka tunjuk skill mcm handal sgt bawak kete. Bila dah langgar org mula la nak salahkan org lain. Tapi nasib baik bapak budak tu rela hati nak bayar ganti rugi. Macam2 perkara la adik aku ni sorang. Tapi yg penting diri dia selamat. Takpe...kereta rosak boleh dibaiki, yg penting dia selamat. Thats the important for me.

So skrg dah pukul 3 pagi. Saya rasa elok la saya masuk tido dulu. Nanti jap lagi nak bangun sahur pulak. Sahur adalah perkara 'wajib' bagi saya. What ever happen, I need take a sahur, kalau tak perut saya masuk angin, then kepala pening. Tu yg saya tak sanggup nak hadapi di saat-saat sedang berpuasa ni.

Ohhh...jangan lupa niat puasa. Kalau tak niat..sia-sia lah puasa kita tu. Huhu...

No comments: