Monday, September 14, 2009

Doa sembuh penyakit


Something unbelievable happen to me just now. Ia mcm magic. Saya sakit kepala yg teramat sgt tadi. Lepas sahur subuh tadi saya dah rasa denyutan sakit ni, dan saya dapat agak sakit ni akan lebih teruk bila sampai opis nanti. Ternyata ya...mmg sakit gila. Mungkin masa sahur tadi saya bangun mengejut sebab dah terlewat, waktu imsak pun dah nak habis, so saya kelam kabut bangun sahur sebab saya MESTI sahur, kalau tak perut saya masuk angin, then kepala pun pening.

Masa sakit kepala tu saya buat mcm2, saya sapu minyak angin, saya picit2 kepala ni, saya tido kejap kat meja ni (lantak la org lalu lalang tgk saya tido..tak peduli dah), tapi sakitnya tetap makin teruk. Campur batuk yg tak hilang2 lagi. Saya dah tak tahan. Tiba-tiba saya teringat satu info yg saya dapat tak lama dulu, saya dapat tau dari 2 sumber. Pertama dari kawan, dan kedua dari email. Terus saya buat benda tu. Nak tau saya buat apa? Apa yg saya buat ialah....

1) Baca surah Alfatihah 1x
2) Baca surah Al-Ikhlas 3x
3) Baca surah Yasin ayat 58 : SALAMUN QAULAN MINRABBIRRAHIM 3x
4) Selawat 3x

Lepas tu saya baca doa yg saya attach kat atas tu. Doa tu boleh didapati di Darussyifa Online . Saya baca semua benda tu berkali2 (saya pun tak ingat bapa kali saya baca) dgn harapan sakit saya akan baik. Saya mmg dah tak tahan dgn sakit kepala ni, apatah lagi di bulan puasa. Kalau bulan tak puasa boleh juga saya telan ubat, tapi ni nak telan apa kan. So saya baca dgn yakin. Lepas tu saya letak kepala atas meja, terlelap kejap dlm 15 minit. Kemudian saya terjaga, dan alhamdulillah...sakit kepala saya beransur pulih.

Alhamdullilah, Allah maha pengasih dan penyayang dan Dia juga yg menyembuhkan segala penyakit. Saya rasa macam ada kuasa magic, seriously...seolah2 umpama saya makan ubat, lepas tu baik. Doa itulah penawarnya dikala saya berpuasa dan tak boleh makan ubat. InsyaAllah lepas ni saya akan amalkan, disamping makan ubat.

Sekadar berkongsi...

3 comments:

SuzieLAWAti said...

kite dah update bole tgk...eheheee....

Anonymous said...

Kedekut ilmu awak ni. Takkan lah saya nak tulis satu-satu ayat mana yang perlu dibaca. Saya nak copy pun tak boleh. Wikipedia pun tak halang orang nak copy and paste.

Julie Shahril said...

Anon: bkn kedekut la,just nk protect blog ni dari stalker2 kt luar tu. kalo nk copy boleh,tekan Ctrl+C. Aishhh...pecah rahsia cara nk copy nih. Wikipedia tu lain dik..ni blog peribadi,ada gmba2 saya...kena la ada protection...ok.