Monday, September 28, 2009

kembali ke opis

Welcome back to the office after 6 days leave for hari raya. Wahh..this year saya beraya ala2 sakan sket. Biasanya kalo time raya, family saya akan stay je kat umah tunggu anak buah dtg. Tapi this year we all plak yg beraya kat umah anak buah and sedara mara. Sesekali berjalan kan apa salahnya. Asik terperap kat umah je lama2 bdn pun jadi malas.

So cerita psl raya, my cousin and my mom's cousin sibuk buat bisnes jual bunga kristal and manik. Sakan betul diaorg ni buat duit. Yela kan..diaorg tu housewife, so daripada duk melepek kat umah baik buat bisnes, dpt juga duit lebih. So inilah hasilnya bunga2 yg diaorg buat tu. 100% hand made.

Sup Rawon

Saya belum ada rasa nak upload gambar raya sebabnya byk gambar dlm handphone mak. Lupa nak transfer. Ada la juga bergambar bersama keluarga dan sedara terdekat. Tapi kan...dalam duk sibuk2 raya, ada juga yg bermasam muka. Tak paham aku. Biasa la kan..sesama adik beradik ada yg tak sehaluan. The same thing happen to my family, ada makcik yg tak puas hati dgn pakcik, ada pakcik yg marah dgn makcik. Dan bila mak bapak bermasam muka, automatik anak2 pun ikut sama. Sungguh aku tak paham. Ok..lupakan lah cerita sadis itu.

I just arrived in KL from Endau yesterday. Luckily, jalan tak sesak, cuma bila tiba kat area Seremban kereta dah berduyun-duyun macam kambing masuk kandang. Saya tak terus balik umah tapi pegi melenjan kat Sunway Pyramid shopping baju. Hahaha...

So bila perut lapar, saya singgah makan di restoran Ayam Penyet. Menunya serupa je mcm kat Ayam Penyet Subang, tapi saya rasa yg kat Subang lagi best.

Empel Penyet

Ayam Penyet

Suasana dlm restoran Ayam Penyet di Sunway Pyramid.

Kenapa saya kata ayam penyet kat Subang lagi best? Sebab yg kat Subang diaorg sediakan pakej nasi, lauk, sup & air dgn harga yg tak sampai 15 hengget. Tapi yg kat Sunway Pyramid kena order makanan dan air berasingan. Diaorg tak buat pakej, agaknya sewa mahal kot. Oh ya..sup rawon tu tak sedap mana pun..hehehe...

No comments: