Monday, October 26, 2009

aktiviti hari ahad

Tekak saya tekak antarabangsa, means saya boleh makan semua jenis makanan tak kira chinese food, indian (like curry), Italian, French and also our Malay food. Semua saya bedal tanpa masalah. Tak cerewet. Bermakna walau saya dicampak ke serata pulusuk dunia saya masih boleh hidup cuma makanan tu kena halal lah. Saya teringin di campakkan ke Italy. I loveeeeeee Italian food so much.

Ahad yg cerah, lepas membakar kalori selama satu jam di taman riadah berdekatan rumah, saya memasak utk menambah semula kalori yg terbakar tadi. Cerdik kan, tapi makan tu perlu utk hidup, takkan takut gemuk sampai tak makan langsung, itu menyiksa diri namanya. Not good for our health. Diet bukan beerti tak makan, cuma kurangkan makan. Kalau kita tak makan, metabolisma dlm badan akan bertambah naik sebab badan perlukan tenaga, bila takde makanan masuk dlm perut, tubuh kita akan makan muscle dan inilah punca metabolisma naik, dan bila dah lapar tahap gaban, kita akan makan dgn lahapnya dan waktu itulah berat kita akan mudah naik mendadak mcm di pam2. Terer tak aku berkata-kata..?

Fettucini Carbonara
Sedap tapi muak. Oleh kerana teringin saya masak this menu yesterday.


First time buat scone. Parmesan Cheese Scone, rupanya agak kurang cantik,
texturenya agak terkeras sebab saya main campak2 je bahan without ikut dlm resepi, maklum la org malas. Siapa yg suka makan roti atau ala2 roti mcm mat saleh mesti suka makan scone.


Orang yg suka masak biasanya diaorg suka makan.....like me! Dan biasanya org yg suka masak dia akan malas berkemas...seperti diriku juga..

*wink*

1 comment:

Anonymous said...

Bagi la resipi wat scone tu....