Sunday, December 6, 2009

jgn tanya tapi tlg doakan


Saya rela jawab soalan SPM 3 kali, ataupun masuk dewan peperiksaan universiti dan amek paper Thermodynamic. Ataupun buat assignment Thinking Skill pasal The Six Thinking Hats. Saya rela kena marah dengan Pn. Alina sebab tak faham konsep Kimia masa buat FYP dulu.

Tapi saya tak rela atau lebih tepat lagi tak suka nak jawab soalan yg berkali-kali saya jawab tapi masih lagi org tanya.

Bila nak kawen?

Hidup ni kan, kalaulah kita tahu bila kita nak kawen, saya rasa takde masalah atau istilah anak dara tua atau bujang terlajak. Mungkin ada org dlm dunia ni yg mmg tak nak kawen, but I am not those persons. Cuma, saya tak tahu bila saya akan ke arah itu. Dan jgn jadikan alasan umur dah nak masuk 30, so kena kawen cepat-cepat. Kalau lah memilih pasangan tu semudah memilih beg LV atau Gucci mana yg berkenan kan bagus. Ada masanya kita dah jumpa beg yg berkenan, tapi mahal la pulak, atau beg tu dah ada org lain pakai. Faham tak? kalau tak faham takpe.

Aku bosan.

Sekian.

5 comments:

Siti Hawa Mohamed Salleh said...

insyaAllah..kite doakan yg akak dapat pasangan yg terbaik utk akak..jgn bosan2..hidup mesti ENJOYYYYY...hehe..

J.U.L.I.E said...

hawa: macehhhh.. cik hawa..sama2 la kita doa dpt jodoh yg terbaik..mmg tgh nk enjoy ni..hehe..maklum ler tgh bujang lg kan... ;)

aina said...

Persetankan molot manusia2 tu...sama la mcm kes aku..dulu belum kawen sibuk tanye bile nak kawen...dah kawen sibuk pulak bile nak ada anak...eeee sokati la kan..kadang sampai rasa fobia...molot tempayan ni mmg takleh tutup la ah tong...len kali kalo derang tanye lagi...ko tanye la kat org tu "bile awak nak mati?"...hahaha kasi sentap sket sbb mcm dia tau je ajal maut tu camner kan...

J.U.L.I.E said...

joy: ye..blom kawen sibuk tnya bila nk kawen, bla dh kawen sibuk tya bila nak ada anak, bla dh dpt anak sorg sibuk plak tnya bila nak tmbah anak lg..pastu bila beranak byk2, trkejut plak, pastu ckp..produktif btol ko ni...serba salah dibuatnya.Aku smpai naik rimas kalo blk kg, kdg2 trpikir malas nk blk.Dan 1 lg..ada la juge kwn2 aku (kecuali ko la kan..haha) yg rasa diri dia lengkap sbb dh kawen sibuk kata aku ni buat apa tggu lama2, kawen jela, aku rasa nk bagi penampar skali....

aina said...

Ah Tong : Ko bagi penampar laju-laju....bab jodoh, ajal & maut ni sume bukan urusan kite...dah kawin pon belum jamin ape pun...mane taw cerai berai ke...eeee mintak jauhkan la...ape yg penting jgn cakap besar....sampai masa dah ditetapkan sampaila seru...sebelum seru sampai enjoy dulu.....