Wednesday, December 9, 2009

tukar angin

Sudah byk bulan saya makan gaji buta. Butakah aku? Tidak. Cuma kadangkala terasa tidak berguna kerana tak dapat memberi komitmen pada company ini. Sungguh poyo ayat ini kan. Tapi ini realiti. Untuk itu, saya penuhi waktu dgn bercucuk tanam.

Emosi saya baru hendak pulih akibat tekanan yg begitu mampat ketika di kampung. Setelah bermeditasi di atas katil malam semalam, saya mempunyai kekuatan utk meneruskan hidup. Sekali lagi ayat poyo keluar dari fikiranku. Tapi ini juga realiti sebenarnya. Setelah menelan setengah pinggan mee goreng dan bercakap di telefon lebih kurang 1 jam, emosi saya kembali tenang. Tidak lupa juga, doa ketika bersolat. Hidup di kl ini memberi tekanan sebenarnya. Tapi ramai yg tidak sedar atau buat2 tak sedar, atau mereka sedar tapi malas nak sedarkan diri. Tapi bila difikirkan balik, tekanan bukan berpunca dari hidup di kl atau di london, atau di Benua Afrika atau di Sungai Lembing, Pahang. Tapi ianya berpunca dari diri kita dan masyarakat sekeliling. Pandai tak aku memberi ucapan? Hahaha...ketawa sebentar.

Ok, cukup2 lah beremosi. Penat dah.




I wanted to buy these shoes. But not now..maybe next time. Di ulangi....next time. Next time tu tak tau lah bila, mungkin awal tahun depan, mungkin juga in the middle of next year, atau end of next year. Tekanan mampat yg berlaku membuatkan saya beralih arah dari membeli kasut bertumit tinggi kepada kasut mendaki gunung. Hahaha..ketawa lagi. Kasut ni rasa2 buat joging pun boleh. Berbaloi-baloi.

The next item need to buy...? akan di fikirkan. Akan diusahakan.



5 comments:

Ella said...

kalau hati tak tenteram,
shopping ler terapinya..

go julie go!. hehe
ni kasut nk naik gunung nti eh?

Julie Shahril said...

k.ila: yup...gitu la kira2 nya. tp blom bli skg..nti la, berangan dlu.

d.a.m.i.q.u.l.a said...

sy pun faham perasaan makan gaji buta tu.rase tension nak berenti keje je,tapi susah lak nak cari kije skang huhu

Anonymous said...

"Sudah byk bulan saya makan gaji buta", haha mcm sesuai diguna pakai untuk diriku...muahahaha*gelak setonnnn*

Julie Shahril said...

damiqula: time2 xde keje ni smpai bosan nk gi opis, mcm xde makna..hehe,x berani nk benti sbb blom ckup exp nk gi tmpt lain,so brtahan jela, tiba masa byk keje nti x menang tangan plk kan..so isikn masa lapang dgn ber'facebook'..hahaha..

Joy: ko pon sama ke mkn gaji buta?kenyang tak? aku nk cuti je tp duk umah lagi biul rasa kepala ni, dtg jela opis layan game...kena cover2 kot2 big bos nmpk..aku mmg jahat di opis..muahaha