Tuesday, April 13, 2010

itu dulu..

Dulu-dulu (10 tahun dulu), saya fikir kamera ni satu alat yg tak penting dalam hidup. Saya tak pernah beli kamera atau terfikir nak bawak kamera kemana-mana. Saya rasa kamera adalah satu alat yg tak begitu bermakna. Handphone pun takde. Sebab masa tu saya naif. Saya baru keluar dari kepompong kehidupan kampung. Ya, saya menangis masa mula-mula nak tinggalkan rumah (sebenarnya saya menangis sebab nak tinggalkan mak)...hahahaha. Bila ingat balik terasa malu sendiri.

Dan sekarang saya menyesal sebab 10 tahun dulu saya tak beli kamera. Baru sekarang saya rasa kamera itu penting dalam hidup. Tak perlu kamera mahal, cukup untuk merakamkan gambar bersama kawan-kawan dalam suasana detik-detik terindah dan paling unggul dalam sesebuah kehidupan. Saya menyesal sebab saya tak merakamkan gambar bersama Jun, Kak Jura, Mar, Nan, Kak Is, Lina, Mayna, Aida dan Kak As. I really miss them. Damn!

Itu dulu. Kini, saya mencari dimana mereka berada, ingin tahu perkembangan terkini mereka. Dah kawen ke, keje apa, tinggal dimana, anak berapa. Saya hanya jumpa mereka di alam maya. Kenapa tidak di alam realiti? Ya Tuhan, aku menyesal. Tak ada walau sekeping pun gambar2 diaorang dalam simpanan saya. Warghhhhh....saya meraung sebentar.

Saya rindu sama kalian....sumpah rindu!




No comments: