Friday, September 17, 2010

raya 2010

Saya kembali ke ofis pada hari ini 8 Syawal 1431. Ramai manusia di sekeliling saya masih bercuti. Ohh, lupa, saya nak ucapkan takziah kepada kak sue kerana ayahnya telah kembali ke rahmatullah pada pagi hari raya pertama. Sabar ye kak sue, kita tau kak sue sedih. Pagi raya patut bergembira, tapi dah takdir.

Raya tahun ini saya rasa paling simple dalam hidup. Baju simple, tudung pun simple. Malas nak bersakan-sakan sangat. Bajet untuk raya pun ala kadar saja. Yang penting, raya tetap raya.

Aturcara raya:

1st day raya:
Pagi-pagi siapkan apa yg patut. Menerima kedatangan sepupu sepapat. Petang, beraya rumah makcik dengan memakai sepasang kurung biru royal.

2nd day raya:
Stay kat rumah saja. Tunggu sedara mara datang. Layan tetamu. Buat air. Top up kuih yg dah abes dalam balang kuih raya. Basuh pinggan. Aishh...raya la katakan.

3rd day raya:
Beraya di Pontian dan Batu Pahat. Saya memandu. Konvoi 4 buah kereta. Seronok tapi penat sket. Berkenalan dengan sedara mara yang hanya jumpa setahun sekali. Kalau tak kerana raya, mati aku memang tak kenal dia tu sedara aku. Haha.

Selesai beramah mesra dengan sedara mara, balik semula ke rumah lah. Hari dah malam. Nasib baik ada adik yg sudi melayan saya berborak sambil memandu. Tau tak kitaorang borak pasal apa? Pasal agama dan cakerawala. Hahahahaha...

gambar pemilik blog harus ada....
simple je
lokasi di Pontian



7 comments:

bain said...
This comment has been removed by the author.
bain said...

awat cik biskut TIDAK bgambo dgn baju kurung biru royal bling2.. baru mngerlip... (luper ayat TIDAK).. sori ek..

Julie Shahril said...

bain: tak sempat la en.bain..tak ingat pun ye jugak, maklum la sibuk menelan ketupat, lupa nk amek gmbo baju biru ituuu...huhu

bain said...

Teman br prasan dlm gambo tu.. ada yg comel.. bukan deme (prasantan betol).. pokok klapa kecik tue.. comel giler.. siap btedu kat deme lagi.. betol ker ada pokok?? atau.... (seramnyer..)

Julie Shahril said...

bain: terang btol mata ko ea...hehe,sbb tu aku amek gmbo kt pokok kelapa tuuu...1st time aku jumpa pokok kelapa paling kecik dalam dunia...hehe,bukan aku yg tumpang brteduh kt pokok,pokok tu yg tumpang brteduh kat aku...huhu, btol la tu pokok, ko jgn menakutkn aku plak..

joyahsport said...

ahaha...rajin sungguh teman2 bekeje yek...oh...xtau pon psal kak sue..al-fatihah..

Julie Shahril said...

joyah: pekeje mithali la katakan..org len cuti aku dh keje...hehe