Saturday, October 23, 2010

hati lelaki

Pagi tadi on kan tv, pilih-pilih chanel dan mata tertumpu di chanel TV9. Ada satu topik sensitif dan panas yang mereka bincangkan. Sebenarnya saya tak sangka juga topik itu akan dibincangkan secara terbuka di tv. Tapi bagus juga. Apa topiknya?

Hati Lelaki. Lebih kurang begitu lah. Berkaitan dengan hati seorang lelaki. Tapi hati itu bukan merujuk kepada hati seorang lelaki terhadap perempuan, tetapi terhadap kaum sejenisnya. Aiyyo..panas kan? It's about a gay.

Saya malas la nak google pasal gay, sure keluar benda yang bukan-bukan. Melalui bahan bacaan dan maklumat daripada topik perbincangan di TV9 rancangan Nasi Lemak Kopi O itu, golongan gay bukan lah terdiri daripada lelaki lembut. Mereka adalah golongan lelaki gagah perkasa dan ada kerjaya yang bagus. Pada zahirnya mereka nampak maskulin, tetapi hakikat dalaman mereka tidak seperti apa yang dijangka. Mereka lebih meminati kaum sendiri berbanding kaum wanita. Kalau kau letak Jennifer Lopez pakai bikini sebelah dia pun dia tak heran ok!

Dalam rancangan tersebut, mereka menjemput 2 orang lelaki sebagai tetamu dan 2 lelaki itu adalah lelaki yang mempunyai pengalaman pernah di ganggu atau cuba-cuba di tackle oleh gay. Aiyoo...panas lagi. Ada juga penonton yang menelefon dan sama-sama berkongsi pengalaman mengenai suami mereka yang pernah di ganggu oleh golongan tersebut. Adoi..

Takut lah dunia sekarang. Macam mana kita nak kenal seseorang lelaki itu benar-benar lelaki atau dia sebenarnya homoseksual? Ye la kan, sebagai wanita normal yang mempunyai perasaan terhadap kaum lelaki, mesti wanita akan teruja bila nampak mamat hensem lalu sebelah dia. Dengan gaya yang macho, segak, tampan macam Brad Pitt, sekali siasat rupanya gay. Frust tau.

Sekarang ni nisbah wanita lebih ramai berbanding lelaki. Bermakna lelaki semakin kurang (ini salah satu tanda-tanda akhir zaman). Itu belum kira lelaki yang masuk penjara melakukan jenayah, terlibat dengan dadah, mati eksiden tengah jalan, yang bertukar jantina jadi nyah dan macam-macam hal lagi lah.

Saya tahu lelaki sebegitu bukan merancang untuk terjebak ke arah itu. Hati manusia susah nak jangka, tak kira lelaki atau wanita. Kadang-kadang mereka jadi begitu kerana pengaruh kawan atau pernah frust dengan perempuan atau memang naluri mereka lebih terarah kepada kaum mereka sendiri. Entah la tak pasti.

Semoga suatu hari nanti mereka sedar dan Allah bukakan pintu hati mereka untuk bertaubat.

3 comments:

cipang said...

hahaha,,,teringat waktu mula2 kerja, pernah digoda lelaki,,,mula kita layan,,,,tapi dah tau perangai dia suka lelaki,,,,mak datuk,,,ampunnnnnn,,,,ada ke lelaki dengan lelaki nak bercinta,,,,geli,,,,

joyahsport said...

oh...ngeri...

j.u.l.i.e said...

cipang: yeke...auw..takutnya..

joyah: mmg ngeri!!