Wednesday, December 29, 2010

nice place

If people ask me where is the place that I really want to go? My answer is Kashmir. Selain Eropah, Kashmir adalah sebuah tempat pelancongan terindah di dunia terletak di barat laut benua kecil India. Tempat ini menjadi rebutan antara 2 negara iaitu India dan Pakistan.

Pada masa ini, Kashmir terbahagi kepada:
1. Jammu dan Kashmir yang ditadbir oleh India, meliputi lembah Kashmir serta Jammu dan Ladakh.

2. Kawasan-kawasan Utara (Northern Areas) dan Azad Kashmir yang ditadbir oleh Pakistan.

3. Rantau Aksai Chin dan Laluan Trans-Karakoram yang ditadbir oleh China.

Tak pasal-pasal aku baca sejarah Kashmir...hahaha.

Antara pemandangan cantik di Kashmir:












Some people said Kashmir is heaven on earth!

(Image from google)


4 comments:

Anonymous said...

lawaaa..ada gunung ke bukit ke utk kita hiking? jom hiking di sana pulak :D

Julie Shahril said...

huz: hehe..ada kot,tp kena tahan ketaq lutut ler..sejukkk..,xpe kita gi time summer..hahaha

NHA said...

Wei...aku pun pernah berangan nak ke sana...the beautiful place in the world...tapi sayang banyak terrorism kt situ...orang India sendiri pun tak berani pergi situ. Ponnu byk citer psl Kashmir nie kt aku...tu yg aku byk tahu tue...dia pun tak berani pergi b'cos of this

Julie Shahril said...

fiza: yeke,terbantut la niat aku..hehe,sygnya tmpt cantik tp x bleh nk pegi bcos of political problems..ermmm...