Monday, January 3, 2011

3 Idiots

Saya sangat suka tengok cerita ni, 3 Idiots lakonan Aamir Khan yang diadaptasikan dari sebuah novel. Dulu movie ni bersiaran di Astro Box Office (ABO) channel 952, sekarang kat Astro Fiesta pulak. Saya tak pernah jemu tengok movie ni sebab jalan ceritanya menarik, kelakar dan ada sikit romance. Biasa lah filem hindi mana boleh lari dari elemen romance kan.

Cerita ini mengisahkan Aamir Khan seorang pelajar yang luar biasa pandai, mengambil jurusan Engineering di Imperial College of Engineering (ICE) salah satu kolej terkemuka di India. Dia menyatakan bahawa mempelajari engineering itu tidak susah asalkan kita minat dalam bidang itu dan yang paling penting ialah belajar dengan cara yang mudah, bukan dengan cara menghafal apa yang ada dalam buku. Erk...hehe.

Dia juga menyatakan, belajar dan buat sesuatu berdasarkan apa yang kita minat, bukan apa yang orang lain minat. Baru lah hidup kita happy.

Dan yang paling saya suka ialah sebahagian daripada lokasi penggambaran movie ini dijalankan di Kashmir! Very beautiful place in the world.

5 comments:

NHA said...

Ponnu pun cakap citer nie Best...nk tgk lah nnt

bain said...

cool... (tag line dr filem Tamil yg dlakonkan oleh pelakon feveret Teman..Rajnikan)
awat la xde ceta kuch2 ho ta hei & badshah lakonan SRK dlm list ceta astro fiesta?? lengkap la fiesta tue...

Julie Shahril said...

fiza: tgk..tgk...best.byk btol ponnu bg information kt ko yer..

bain: apa kata ko request kt astro..hehe

SuzieLAWAti said...

ai laik....x bosan macam citer hindi yg lain....

Julie Shahril said...

kak su: yer btol tuu...