Wednesday, June 15, 2011

berenang

Mendapat perkabaran berita dari adik saya yg belajar di UIA Kuantan. 2 orang sahabatnya meninggal dunia kerana lemas di Sungai Lembing. Innalillah..., saya bersyukur kerana adik saya tahu berenang.

Saya?

Dah berbulan-bulan meninggalkan kelas renang. Bila dengar berita mcm tu seram pulak. Jadi lepas ni kalau yg tak tahu berenang tu bawak la safety jacket. Lantak la orang tengok semacam ke, nak kata apa pun asalkan nyawa kita selamat. Tapi budak lelaki ni selalunya malu+ego nak pakai safety jacket. Tapi entah la, saya tak pasti keadaan air kat Sungai Lembing tu macam mana, arus deras ke apa. Kadang2 bila ajal dah tiba, yg tahu berenang pun boleh lemas.



Kesimpulan: belajar la berenang, belajar basic pun jadi la.

4 comments:

blurr33 said...

aku tak malu dowh julie nak pakai safety jacket, kalau boleh pegi opis aku nak pakai safety jacket + safety helmet...
baru kebal bila kena bambu nanti beb...
kekekek

j.u.l.i.e said...

blurr: aku nk pkai safety helmet la sok,mesti bos nak bambu pon tak jadi kan....bernas la idea ko

Kehelan said...

pakat beli safety jacket ramai... mcm aku punya...

rp air sungai lembing takde lah deras pun... mungkin hujan lebat kot, so air byk dan deras

tp, ajal dia dh tiba, itu semua penyebabnya saja

j.u.l.i.e said...

kay: kwn adik aku tu pnah amek kursus menyelamat sama2 ngn adik aku,tau berenang pun kalo ajal dh tiba, pergi juga..