Sunday, July 24, 2011

selesai

geng-geng topup paper di hari terakhir peperiksaan
gambar ehsan dari Asrol

Alhamdulillah...selesai sudah sesuatu perkara yang terbeban di fikiran. Peperiksaan akhir untuk kertas tambahan di UPM terlaksana sudah. Ini adalah peperiksaan paling menarik yang pernah saya duduki. Kenapa?

Kerana:
1)Kelas diadakan dalam keadaan yang tergesa-gesa dan rushing bagai nak gila.

2) Subjek yang sepatutnya dipelajari selama 1 semester hanya belajar dalam masa sebulan saja, itu pun cuma sabtu dan ahad.

3) 3 core subject, bukan calang-calang otak nak belajar.

4) Sehari sebelum peperiksaan, saya cemas juga kerana satu apa pun tak masuk otak, baca nota tapi serupa macam tak baca, tengok formula rasa macam nak muntah. Kerana itu saya ponteng kerja hari Jumaat kerana Sabtu dah exam. Hari khamis sempat lagi buat saki baki assignment dan print nota yang belum print, tapi rupanya banyak lagi nota yang saya tertinggal.

5) Jumaat malam saya study sikit-sikit dengan Fad, terima kasih kerana mengajar dan menerangkan kepada saya, walaupun tak faham 100%, tapi at least saya ada idea apa nak buat.

6) Di hari peperiksaan, kejadian yang tidak diduga...rupa-rupanya kami boleh meniru! sangat enjoy menjawab soalan dan bertukar-tukar fikiran didalam dewan peperiksaan. Siap tukar-tukar kertas jawapan. Thats why saya kata ini adalah peperiksaan yang paling menarik yang pernah saya duduki. Lecturer pun dah bagi green light untuk meniru sebab mereka faham kami tak sempat nak study. Tapi kalau nak meniru pun jangan lah nampak sangat....katanya. Best kan?

7) Ada juga yang tak pernah attend kelas langsung, just datang untuk amek exam je, untungnya dia just collect jawapan dari semua orang. Indahnya kehidupan.

Walau apa pun, semuanya dah selesai. Saya harap selepas ini tidak ada masalah lagi untuk kami mendaftar dengan BEM. Cukup-cukup lah dengan kelas dan peperiksaan ni. Terima kasih juga kepada kawan-kawan yang sama-sama tolong menolong dalam dewan peperiksaan. You all memang best.

Bila lagi nak jumpa korang agaknya kan...


No comments: