Friday, September 9, 2011

tidak ada yang mustahil dengan usaha dan izinNya

pic from fb

We have been talking about this woman in our conversation between me and my mother during my holiday in kampung last week. This is Idah Awang which my mother said her full name is Faridah and maybe I can call her auntie Idah. She is my mother's old friend who had been living in the States for 17 years.

She is one of the Associate Professor in Eastern Kentucky University. She started live in the US after graduation in PhD and continue her life as a lecturer in EKU. Recently, she has been awarded in Dyer Award for Teaching Excellence, presented by EKU, school of business. Congratulation and I'm so proud of you. Details story you can read here.

Oh saya tumpang bangga, ada juga orang kampung saya yang berjaya di luar sana, di mata dunia. Mak suruh saya search nama dia di facebook. Tengok profile dan gambar-gambar dia membuatkan saya rasa betapa bertuahnya dia kerana telah berjaya di sana.

Mungkin saya tidak mampu untuk menjadi seperti dia, tapi sekurang-kurangnya kejayaan dia memberi saya semangat supaya suatu hari nanti saya boleh jadi seperti dia, walaupun tidak dimata dunia, cukup lah hanya dimata ibu bapa saya.

Masa chat dengan auntie Idah, dia sangat lah humble, dari cara dia, nampak dia sangat down to earth. Kalau saya tak mampu jadi macam dia, mungkin suatu hari nanti, anak-anak saya boleh...sapa tau kan. Jadikan ini sebagai pembakar semangat!


3 comments:

Anonymous said...

Saya pun doakan cik julie akan berjaya nanti..he..he..he..

Julie Shahril said...

gismo: amin...amin...amin...terima kasih la byk2.. :)

en_me said...

teringat zaman dulu2 kat US.. uhuhu